Costi Mocanu, Senior Vice-President CME Head of Voyo, a declarat, marți, la International Digital Forum, că oferte de tipul Vplay sunt imposibil de realizat în condiții normale și legale, precizând că niciunul dintre jucătorii „over-the-top” din lume nu oferă așa ceva.
Costi Mocanu a mai vorbit despre faptul că oferirea de conținut „over-the-top” de către radiodifuzori, prin dezvoltarea unor platforme specifice, cum este și Voyo, este o etapă „firească”.
„Voyo este o nouă fereastră de exploatare (…), este întregirea lanțului de distribuție a drepturilor. Facem parte dintr-o companie, CME, care are ca deviză sloganul «One content, multiple distribution». Producem conținutul și-l exploatăm pretutindeni, în cinematografe, prin Media Pro Distribution în fereastra home video, prin canalele free-to-air, canalele basic, acum avem și Voyo”, a spus Mocanu.
În acest context, și Ovidiu Ghiman, Chief Strategy and Commercial Residential Officer Romtelecom, a spus că motivația care stă în spatele lansării unor astfel de servicii este una strategică.
„În tot ceea ce facem ținem cont de nevoia clienților. De unde vin banii? Trebuie să nu uităm toți că banii vin de la clienți (…) De aceea, în tot ceea ce facem, trebuie să ținem cont de nevoile acestor clienți și de cum putem să venim cu un nou serviciu din ce în ce mai competitiv și mulat pe nevoile lor. Investiția Romtelecom vine clar din această nevoie, din dorința clientului de a consuma un conținut în alt fel decât în mod tradițional, urmărind canale lineare”, a explicat Ghiman.
El a mai spus că, în momentul de față, este greu să vorbești despre amortizarea unei investiții în platforme de tipul „over-the-top”, având în vedere pirateria din România.
„Dorim să ne convingem clienții că trebuie să plătească pentru conținutul respectiv și dorim să ne convingem clienții că produsul nostru este competitiv”, a spus Ghiman, precizând însă că „puterea de cumpărare din această piață este una limitată”, iar concurența din piața aceasta este una „mai mult decât acerbă”.
Pe de altă parte, Costi Mocanu a spus că, în momentul de față, Voyo se diferențiază de alte platforme prin oferta sa. „Brandurile sunt importante, iar un player mare cum e Warner Brothers îți întărește platforma cu mii de titluri care să-ți conducă consumul. Elementul de diferențiere, însă, pentru că aceste deal-uri nu sunt securizate în regim exclusiv, (…) este că Voyo vine în plus cu producțiile pe care televiziunile din CME (Central European Media Enterprises Ltd., n.r.) le comandă celor care sunt însărcinați cu producția – Media Pro Entertainment”, a spus Mocanu.
El a precizat, totodată, că în cazul unor astfel de platforme „over-the-top”, profitabilitatea poate fi obținută în peste cinci ani de la lansarea lor.
„În Anglia, Netflix a fost lansat anul acesta și a atins un milion de subscriberi, au 5.000 de titluri. Profitabilitatea este așteptată undeva peste cinci ani. Noi, cu Voyo, vrem să securizăm o masă de parteneri”, a spus Mocanu.
La rândul său, vorbind despre prețul pe care un utilizator român ar fi dispus să îl plătească pentru a avea acces o lună la conținutul unei platforme „over-the-top”, Ovidiu Ghiman a spus că prețul de 3 euro/ pe lună a fost adus de piață de mai mulți jucători. „Cred că este prematur să spunem că aceasta este cifra”, a spus, însă, Ovidiu Ghiman.
Pe de altă parte, răspunzând unei întrebări, Costi Mocanu a vorbit despre faptul că, în ultimii ani, business-ul de televiziune a avut de suferit din cauza scăderii drastice a veniturilor din publicitate.
„Broadcasterii nu se simt deloc bine, pentru că, în ultimii ani, broadcastingul pur bazat pe venituri din advertising a avut de suferit. Noi am avut de-a lungul timpului investiții tot mai mari în crearea de conținut de calitate. Ceea ce numim ‘production value’ a crescut în fiecare an. Ori răspunsul din partea pieței de advertising a fost unul din ce în ce mai scăzut. Intrarea companiilor mari de cablu în piața drepturilor a dus la o creștere, noi am spune nejustificată, a unor cheltuieli de producție. Playeri tradiționali – Pro TV, Antena, Prima TV șamd – nu mai au acces la anumite drepturi. Veți spune că sportul nu este Free TV (liber la retransmisie, n.r.) nicăieri în lumea mare, este securizat în Pay TV (cu plată, n.r.). Ne referim însă la piețe puternice, mari, unde există încă resurse in piata de advertising – Anglia, Germania, Franța”- a spus Mocanu.
El a precizat că piața de publicitate din România a suferit „o prăbușire abruptă”. „Nu cred că astăzi noi, ca broadcasteri, vom putea căpăta într-un interval scurt de timp priceperea și aptitudinile necesare pentru a ne face buni distribuitori, la fel cum nu cred că actualii playeri din domeniul de distribuție (companiile de cablu, n.r.) vor putea ajunge să producă conținut de calitate cu care să faci diferența”, a mai spus Mocanu.
Voyo.ro este o platformă online de entertainment cu conținut premium, diversificat, exclusiv și legal. Conținutul voyo.ro este oferit în sistem de abonament și Pay Per View. Avantajul acestui serviciu este faptul că utilizatorii beneficiază, în condiții perfect legale, de sute de titluri de filme, emisiuni informative și de divertisment, seriale, show-uri și evenimente sportive, multe dintre acestea cu difuzare live. De asemenea, voyo.ro oferă nenumărate seriale internaționale, seriale românești, disponibile chiar în avans față de difuzarea la TV.
International Digital Forum 2012 s-a desfășurat marți, la București, și a reunit oficiali, autorități de reglementare, televiziuni și producători de echipamente, retaileri, precum și reprezentanți ai consumatorilor.
International Digital Forum, ajuns la a treia ediție, a fost organizat de Asociația pentru Comunicații Digitale (ACD), în cooperare cu Grayling, companie de consultanță în comunicare la nivel global. Fondată în anul 2009, Asociația pentru Comunicații Digitale este principalul for independent consacrat promovării tehnologiilor digitale în România și în special a tranziției la serviciile de televiziune digitală terestră.