Cu siguranță nu știai asta: cât țin măștile de oxigen din avion și ce rol are lumina difuză
Lumina difuză are scopul de a pregăti pasagerii pentru evacuare, nu pentru somn
„Când un avion aterizează în timpul nopții, însoțitorii de zbor diminuează intensitatea luminii în caz că este nevoie să evacueze pasagerii la aterizare…ochiii sunt deja adaptați la întuneric, astfel că poți vedea mai bine odată ce ajungi în exteriorul avionului.” – @bonestamp
Poți descuia o toaletă din exterior
„Oricine e în stare să descuie o toaletă de avion din exterior. De obicei există un mecanism de lacăt ascuns în spatele plăcuței de pe ușă care interzice fumatul.” – @threeway
Aerul pe care îl respiri este de la motor
„Aerul pe care îl respiri în avion este de fapt aer comprimat de la motor. O mare porțiune (25-50%) ajunge în cabina pilotului, iar restul este pentru pasageri. Aerul iese din avion printr-o gaură mică din spatele fuselajului” – @virgadays
Păturile primite de pasageri NU au fost spălate
„Păturile și pernele alea? Da, au fost reîmpăturite și îndesate înapoi în locul pentru bagaj, între zboruri”, potrivit unui utilizator al site-ului Reddit care spune că a lucrat la compania americană Southwest. De asemenea, tăvile pe care este servită mâncarea sunt folosite de multe ori de către părinți la schimbarea scutecelor. „Iar tăvile acelea nu le-am văzut niciodată curățate sau sanitizate” – @melhow44
Pilotul te poate aresta în mijlocul zborului
„Pilotul are o autoritate aproape nelimitată când ușile aeronavei sunt închise. Poate să aresteze persoane, să scrie amenzi și chiar să accepte testamentul unui pasager pe moarte” – @virgadays
Poți fi avansat la prima clasă după decolare
„Da, vă putem avansa la clasa business sau la clasa întâi după ce ușile avionului se închid. Nu, nu o facem foarte des, parțial pentru că la unele linii aeriene trebuie să depunem un raport care să explice de ce am făcut-o, parțial pentru că trebuie să existe o masă pentru tine și parțial pentru că aceste cabine sunt adesea pline. Pe cine avansăm? Nu pe cineva care poartă un tricou murdar. Ajută dacă ești foarte prietenos, bine îmbrăcat, arătos, unul dintre prietenii noștri sau toate cele menționate” – însoțitor de zbor anonim
Piloții adorm în timpul zborului
„Între 43 și 54 la sută dintre piloți chestionați în Marea Britanie, Norvegia și Suedia au recunoscut că au adormit în timp ce pilotau un avion cu pasageri”.
Unii oameni fură vestele de salvare
„Unele persoane iau aceste veste de salvare, aflate dedesubtul scaunelor sau între ele, drept amintire. Este o ofensă meschină ce poate fi sancționată, iar în timp ce companiile aeriene verifică fiecare scaun la începutul fiecărei zilei, un avion poate face mai multe călătorii într-o zi, timp în care un pasager poate fura o vestă de salvare. Așa am înțeles că e o idee bună să verifici dacă vesta este într-adevăr acolo” – George Hobica, expert în linii aeriene
Există mânere speciale în caz că însoțitorii de zbor cad din avion
„Data viitoare când te urci într-un avion, ia seama mânerelor de lângă ușă, chiar în interiorul avionului(…) În cazul unei evacuări de urgență, când însoțitorii de zbor manevrează ușa de ieșire, pasagerii, în graba lor panicată de a ieși, au tendința de a-i împinge pe aceștia din drum. Mânerele sunt acolo ca să fie sigur că însoțitorii de zbor rămân în avion dacă este necesar” – George Hobica
Măștile de oxigen îți asigură doar 15 minute de aer
„Dacă măștile de oxigen coboară, ai la dispoziție doar aproximativ 15 minute de oxigen din punctul în care le-ai scos. Totuși, e mai mult decât suficient pentru ca pilotul să ducă aeronava la o altitudine mai mică, unde poți respira normal” – @jezalenko
Însoțitorii de zbor îți rețin câteodată cina, în speranța că vei adormi
„În zborurile de noapte, uneori amânăm servirea mesei cât de mult putem astfel încât să adormi și ca noi să avem mai puțin de făcut” – steward anonim
Nu ar trebui să te atingi de apa din avion
„Să nu beți niciodată apa dintr-o aeronavă dacă nu provine dintr-o sticlă. Nici măcar să nu o atingeți.” Potrivit uitilizatorului gruntman, instalațiile care ar trebui să purifice canalizarea de la toaletă și cele care trebuie să reumple avionul cu apă potabilă se află la o distanță de câțiva metri una de alta și câteodată sunt administrate de aceeași persoană”.
Echipajul nu este plătit până nu coboară pasagerii
„Linia noastră aeriană obișnuia să ne plătească atunci când ne prezentam la datorie la aeroport. Dar asta se întâmpla în urmă cu eoni…Acum suntem plătiți doar când roțile părăsesc pământul. Uneori pot apărea ore de decalaj între momentul în care apărem la muncă și momentul în care suntem în aer. Companii diferite au politici diferite, dar este o modalitate pentru ele de a economisi bani” – steward anonim
Piloții primesc mese separate în caz că una dintre acestea le provoacă greață
„Doi piloți primesc mese diferite și nu le pot împărți. Acest lucru se face în caz de toxiinfecție alimentară” – @Wrestlingisgood
Însoțitorii de zbor nu urmează, cel mai probabil, regulile privind folosirea telefoanelor mobile
„Sora mea este însoțitoare de zbor, după ce le spune tuturor să oprească toate electronicele se duce în spatele avionului, scoate telefonul mobil și începe să scrie mesaje” – @dora_de_destroya