Prima pagină » Magazin » Cum ajută muzica bebelușii să vorbească mai repede

Cum ajută muzica bebelușii să vorbească mai repede

Cum ajută muzica bebelușii să vorbească mai repede
Un studiu a constatat că regiunile cheie ale creierului, responsabile de muzică și de vorbire, au fost mai clare la băieții și fetele de nouă luni, care au participat la jocuri muzicale, potrivit Descoperă.

Cercetătorii americani au declarat că expunerea la ritmurile muzicale poate facilita, în cazul tinerilor, înțelegerea schimbărilor din lumea înconjurătoare șu nu numai.

„Sugarii experimenteză o lume complexă, în care sunetele, luminile și senzațiile variază în mod constant, iar copilul trebuie să recunoască tiparele de activitate și să prezică ce se va întâmpla în continuare”, a declarat autorul studiului, Patricia Khul.

Potrivit cercetătoarei Khul, percepția modelelor este o abilitate cognitivă importantă, iar îmbunătățirea timpurie a acestei capacități ar putea avea efecte pe termen lung asupra învățării.

Cu toate acestea, până în prezent, nu au existat dovezi clare că sesiunile de jocuri muzicale sunt benefice.

Doctorul Khul, de la Universitatea din Washington, a cercetat 39 de copii care au participat la câte trei sesiuni de joc pe săptămână, în laboratorul ei.

Jumătate din copii, împreună cu părinții lor, foloseau jucării care emiteau sunete. Copiii stăteau pe genunchii părinților și băteau în tobe sau agitau maracas. Ceilalți copii se jucau cu mașini, figuri și alte jucării în sesiuni în care erau foarte activi și sociabili, dar nu au implicat muzica.

După patru săptămâni, bebelușii au fost supuși unui test conceput pentru a arăta cât de bine au procesat sunetele. Testul a implicat joaca cu o serie de sunete muzicale și sunete din vorbire, toate analizate de un scaner cerebral. Sunetele erau emise într-un anumit model, dar, ocazional, anumite note sau silabe erau întrerupte.

Scanările regiunilor creierului implicate în prelucrarea sunetului, în control și atenție au arătat că ambele grupuri de copii au observat când se schimbau modelele sonore. Cu toate acestea, potrivit raportului oficial al Academiei Naționale de Științe din SUA, creierul copiilor din clasele de muzică a reacționat mult mai puternic.

Acest lucru, spun cercetătorii, sugerează că jocurile muzicale dezvoltă capacitatea copiilor de a detecta modele de sunete, fapt care ar putea fi util în procesul de învățare a instrumentelor muzicale și limbilor străine.

„Experiența muzicală are potențialul de a spori abilitățile cognitive, care îmbunătățesc abilitățile copiilor de a detecta și a reacționa rapid la modelele de sunete din lumea înconjurătoare, care este astăzi extrem de complexă”, a explicat Kuhl.