Prima pagină » Magazin » Cum arată „PaPeRo mic”, un nou robot de companie

Cum arată „PaPeRo mic”, un nou robot de companie

Cum arată
Grupul japonez NEC a prezentat luni un nou robot de companie, "PaPeRo mic", prin intermediul căruia speră să propună în curând o întreagă gamă de servicii, concepute de societăți partenere, informează AFP.

De două ori mai mic decât „fratele său mai mare” PaPeRo, dar cu care seamănă foarte mult, „PaPeRo mic” este echipat cu mai multe tipuri de senzori (camere video, termometru, senzor de distanță etc.) care îi permit să detecteze prezența unei persoane și să inițieze o conversație, grație capacităților sale de recunoaștere și sinteză vocală.

O parte a funcțiilor acestui robot, în permanență conectat la un server aflat la distanță, sunt administrate de acesta, fapt care a permis simplificarea arhitecturii robotului și mărirea capacităților sale potențiale.

NEC a lansat un apel pentru toți partenerii tehnici și comerciali potențiali cu scopul ca aceștia să dezvolte aplicații diverse, pentru ca „PaPeRo mic” să devină util în familii, în magazine, în școli și în locurile publice.

O firmă de securitate privată ar putea, de exemplu, să îl propună pe „PaPeRo mic” pe post de supliment pentru prestațiile sale obișnuite de detectare a spargerilor, a incendiilor și să trimită un polițist la domiciliul aferent.

„PaPeRo mic” poate într-adevăr să detecteze prezența unui intrus, prin faptul că este capabil să își dea seama că persoana văzută nu este înregistrată în memoria sa, iar apoi poate să o întrebe: „Cine ești? Ce faci acolo?” – contactând în același timp compania de securitate.

„PaPeRo mic” poate și să îl avertizeze pe posesor în legătură cu întoarcerea la ora prevăzută a copiilor de la școală sau să supravegheze o persoană în vârstă și să îi reamintească, printre altele, ora la care trebuie să își ia medicamentele.

Din punct de vedere tehnic, numeroase posibilități sunt oferite, afirmă reprezenanții grupului NEC, însă este important să fie concepute servicii și aplicații pentru a le propune clienților, cu scopul ca aceștia să își dea într-adevăr seama de utilitatea unui astfel de companion. Acesta este motivul pentru care NEC a optat pentru modelul parteneriatului.

„PaPeRo mic” va fi pus în curând în vânzare în Japonia, pentru companii și persoane private, și va fi însoțit de o gamă de servicii potrivite.

„PaPeRo”, al cărui nume vine de la sintagma „Partner-type-Personal-Robot” („Robot personal de tip partener”), este un robot personal conceput de firma japoneză NEC Corporation. PaPeRo se remarcă prin apariția lui foarte simpatică și prin sistemul de recunoaștere facială. Concepția sa a început în 1997, odată cu primul prototip, R100. Numele „PaPeRo” a fost adoptat în 2001.