Practic, este suficient ca un utilizator să acceseze o pagină de internet care are opțiunile Facebook „Share”și „Like”. În acest fel, Facebook colectează date despre utilizatorii săi chiar și atunci când nu sunt conectați la platformă. Și tot în acest mod colectează date și despre utilizatorii care nici măcar nu au conturi de Facebook. E drept, în cazul acestora fiind vorba de mai puține date.
David Baser confirmă, astfel, declarația lui Mark Zuckerberg din cadrul audierilor de săptămâna trecută cu privire la același subiect. Atunci, CEO-ul Facebook a făcut această precizare încercând să evite una dintre întrebările repetate în mai multe rânduri: „câte date colectează Facebook despre utilizatorii săi?”
Colectarea de date în sine ar avea o strânsă legătură și cu reclamele afișate pe contul fiecărui utilizator, companiile având posibilitatea de a le afișa în funcție de paginile accesate de utilizatori și de datele lor personale. Mai mult decât atât, Facebook pune la dispoziția companiilor Facebook Pixel, un tool care facilitează procesul descris mai sus.
Potrivit datelor financiare ale companiei de la sfârșitul anului trecut, veniturile din publicitate ale companiei au trecut de 40 de miliarde de dolari, cu 49% mai mult decât în 2016. Prin urmare, compania are un vădit interes în a facilita accesul la date personale companiilor interesate de publicitatea pe Facebook.
De notat ar fi și faptul că orice utilizator are posibilitatea de a dezactiva colectarea de date pentru reclame, indiferent că utilizează Facebook, Google, Yahoo sau Bing.