Cum își URMĂREȘTE Facebook utilizatorii
Business Insider publică un articol din care reiese că „Facebook urmărește orice mișcare online a utilizatorilor săi”.
Folosind programul Abine DNT+, jurnaliștii au stabilit că Facebook are peste 200 de „urmăritori” (trackers), care observă activitatea pe internet a utilizatorilor săi, pe site-uri care aparent nu au nicio legătură cu Facebook.
Printre acești urmăritori se numără cookie-uri, coduri Java sau tag-uri iFrame (care plasează un document HTML extern în interiorul unei pagini).
Toate aceste modalități folosite de Facebook au ca scop cunoașterea mai bună a utilizatorilor, pentru afișarea de reclame potrivite pe pagina lor de profil. Publicitarii numesc acest lucru „targetare”, în timp ce criticii spun că, de fapt, este spionaj.
Business Insider scrie că utilizatorii își pot da seama dacă o pagină are „trackeri” sau nu în funcție de cât de repede se încarcă. Dacă încărcarea durează mai mult decât în mod obișnuit, acesta este un indiciu că pagina conține „urmăritori”. Cel mai simplu mod pentru utilizatori de a se proteja este să dezactiveze toate cookie-urile din browser și istoria căutărilor, scriu jurnaliștii.
Samantha Felix, care a realizat cercetarea, spune că fiecare site pe care l-a verificat ea (site-uri de știri, de cumpărături etc) are un număr diferit de „trackeri” de Facebook, variind de la 0 la 20. Conform unui studiu recent, oamenii de la Facebook sunt cel mai interesați de trei aspecte, în ordine: ce citesc, ce conținut împărtășesc și ce cumpără utilizatorii lor.