Prima pagină » Magazin » Cum l-a ajutat Facebook-ul pe un anticar să-și mărească vânzările de 40 de ori

Cum l-a ajutat Facebook-ul pe un anticar să-și mărească vânzările de 40 de ori

Proprietarul unui anticariat a făcut un apel public la comunitatea locală de a contribui la salvarea afacerii puternic lovite de dezvoltarea marilor retaileri, scrie Daily Mail.

Proprietarul unui anticariat a făcut un apel public la comunitatea locală de a contribui la salvarea afacerii puternic lovite de dezvoltarea marilor retaileri, scrie Daily Mail.

David Ford s-a văzut din ce în ce mai neputincios în fața popularității unor giganți precum Amazon.

Anticarul avea vânzări de aproximativ 14 lire sterline pe zi, bani din care își acoperea cu greu costul utilităților. Disperat, Ford a decis să scrie pe Facebook despre dificultățile prin care trece magazinul său, iar reacția pozitivă a pasionaților de cărți l-a uimit până și pe el.

Într-o singură zi, vânzările au crescut de 40 de ori, ajungând la circa 300 de lire.

„Trebuie să fim mai isteți în legătură cu modul în care vindem cărți. Vindem online, folosim rețelele de socializare, facem tot felul de lucruri pentru a supraviețui”, a comentat Ford.

Anticarul a tras totodată un semn de alarmă, punctând că dacă localnicii nu vor mai călca pragurile acestor afaceri mici, ele vor începe să dispară.

„Magazinele independente sunt parte a comunității și se vor pierde dacă tot mai mulți oameni preferă să cumpere online sau de la supermarketuri”, a spus Ford.

Cele mai recente date ale Asociației britanice de Librării arată că în 2012, 73 de magazine independente s-au închis și alte 29 s-au deschis. În ultimii șapte ani, circa o treime dintre librăriile britanice au fost închise.

„Aceste magazine depinde de loialitatea clientului pentru a supraviețui și multe fac și bani atunci când reușesc să se adapteze acestei tendințe”, a comentat Lisa Campbell, de la revista de specialitate The Bookseller.