Cum le place femeilor să își plătească cumpărăturile și ce obiceiuri financiare au bărbații

Cum le place femeilor să își plătească cumpărăturile și ce obiceiuri financiare au bărbații
Publicat: 05/12/2014, 14:48

Studiul a fost structurat pe etapele pașilor de cumpărare a cinci tipuri de produse și patru tipuri de servicii din care au fost extrase datele relevante pentru modalitatea de plată și experiența post-cumpărare.

În funcție de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată card-ul pentru electronice și electrocasnice (39%), automobile (30%) și îmbrăcăminte. În funcție de categoria serviciilor, femeile plătesc cu cardul pentru împrumuturile bancare (35%), asigurări (33%) și servicii medicale (22%).

În cazul bărbaților, pentru categoria produselor analizate, în topul preferințelor pentru plata cu cardul sunt electronicele și electrocasnicele (30%), îmbrăcăminte (29%) și produse alimentare (26%). În funcție de categoria serviciilor, bărbații plătesc cel mai mult cu cardul pentru împrumuturi bancare (33%), asigurări (25%) și telefonie mobilă/servicii internet (21%).

Banii lichizi sunt utilizați de femei mai ales pentru plata produselor alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) și electronice și electrocasnice (52%). În funcție de categoria serviciilor, femeile plătesc cash pentru serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) și polițele de asigurare (55%).

Bărbații achită cash pentru produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) și electronice și electrocasnice (64%). În funcție de categoria serviciilor, bărbații plătesc cash pentru servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) și asigurări (63%).

În ce privește achiziționarea serviciilor, femeile preferă ca modalitate de cumpărare 79% în magazin, 7% online și 14% ambele, în timp ce bărbații preferă ca modalitate de cumpărare 70% în magazin, 8% online și 22% ambele.

Cumpărarea produselor este preferată de femei în proporție de 68% în magazin, 6% online și 22% ambele. Bărbații optează pentru modalitatea de cumpărare în magazin în proporție de 63%, online 7% și ambele 30%.

Atât femeile (85%) cât și bărbații (82%) preferă să facă împrumuturi bancare în sucursală. Femeile preferă să cumpere produse alimentare (87%) în magazin și asigurări (81%) în agenție, în timp ce bărbații preferă și ei să cumpere serviciile medicale (77%) și automobile (76%) de la sursă.

Deși mici ca pondere, valorile înregistrate la cumpărarea în mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt telefonia mobilă/servicii internet -13% femei și 20% bărbați, electronice și electrocasnice – 7% femei și 10% bărbați.

În plus, femeile sunt dispuse în proporție mai mare să plătească în plus pentru disponibilitatea imedaită a produselor (21%), iar 15% pentru caracteristici inovatoare în timp ce 19% dintre bărbați ar plăti în plus pentru disponibilitate imediată, iar 18% pentru caracteristici inovatoare.

În ceea ce privește categoria serviciilor, 34% dintre femei sunt dispuse să plătească în plus pentru disponibilitate imediată iar 18% pentru servicii premium, în timp ce 27% dintre bărbați sunt dispuși să plătească în plus pentru disponibilitate imediată, iar 17% pentru servicii premium și 16% pentru personalizare.

Caracteristica principală în funcție de categoriile de produse/servicii analizate pentru care sunt dispuse femeile să plătească în plus este disponibilitatea imediată pentru serviciile medicale 43%, împrumuturi bancare 36%, comparativ cu bărbații care sunt dispuși să plătească în plus pentru disponibilitatea imediată la achiziția de servicii medicale 33% și 27% pentru împrumuturi bancare și asigurări.

„Dacă femeile sunt mai deschise la modalitate de plată cu cardul atât pentru produse cât și pentru servicii, bărbații preferă mai degrabă cash-ul. Pe de alta parte, cu toate că în România, plata cu cardul înregistrează valori scăzute comparativ cu zona Euro, valorile arată o tendință de creștere a felului în care sunt operate plățile cu cardul”, apreciază autorii studiului.

Studiul a fost realizat în perioada 31 martie – 5 mai, pe un eșantion de 280 de persoane, cu vârsta între 20 și 35 de ani.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Descoperirea care ne face să regândim modul în care a apărut viața pe Pământ”. Ce...
Ipoteză bulversantă lansată în cazul morții lui Andrei Pârvan A fost otrăvit Versace?! 😲
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
LIDL, prima reacție după ce Sânziana Negru și Ștefan Floroaica au aruncat la gunoi produsele...
Mantea și-a dezvăluit DIETA specială pe care o respectă! Arată fabulos la 38 de ani
Dentista Marina Gavril ar fi fost ucisă la comandă. Luni a fost înmormântată în R....
Doctorița Gavril, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
Detalii terifiante din ancheta crimei de la Brăila! Unde a fost descoperit ADN-ul suspectului care...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Oamenii de ştiinţă sunt uimiţi de „oxigenul întunecat” din adâncurile oceanului Pacific
Eveniment RAR deasupra Antarcticii! S-a întâmplat BRUSC
Statul VREA BANII românilor. Formular și plată până pe 31 decembrie. S-a dat lege în...
Misterioasa apariție a Coca-Cola. Drogul din prima rețetă
Imagini din apartamentul în care Andrei Versace a fost găsit fără suflare. Ce se observă...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Cât au plătit Tavi Clonda și Gabriela Cristea pentru o cursă de la aeroport la...
Cine sunt părinții lui Andrei Versace și cu ce se ocupă? Povestea unui imperiu imobiliar...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
Rusia ar fi folosit un nou tip de dronă pentru a ataca Kievul