Chiar dacă în acest moment oamenii sunt mai degrabă preocupați de modul în care inteligența artificială le-ar putea da viețile peste cap, ar fi mai util dacă aceștia s-ar întreba cum putem face în așa fel încât să folosim evoluțiile tehnologiei în avantajul nostru.
1 – Dezvoltarea unor tipare de învățare: Educația nu înseamnă doar să înveți pe cineva cum să rezolve o anumită sarcină, ci cum să abordeze și să soluționeze probleme în mod independent, indiferent de circumstanțe, pe baza unui context specific. Pentru oameni, asta înseamnă învățarea diferitelor nuanțe care arată ce este eficient, ce este bine și ce este adecvat. Același lucru este valabil și pentur inteligența artificială. Avem nevoie să creăm forme de AI bazate pe învățare, pentru ca acestea să distingă binele de rău și să înțeleagă impactul social pe care îl pot avea.
2 – Crearea unei curricule pentru inteligență artificială: Formele de inteligență artificială ar trebui folosite acolo unde este mai eficient să pui la treabă o mașinărie decât un creier uman. Aceste forme de AI se bazează pe cantități enorme de date pe care trebuie să le înmagazineze. Și cercetătorii responsabili cu gestionarea datelor ar trebui să dezvolte protocoale de înaltă calitate atunci când selectează taxonomiile și datele pentru antrenarea AI. Dacă robotul este obișnuit cu informații și exemple trunchiate, rezultatele vor fi îndoielnice.
3 – Transparență maximă:Chiar și cu un sistem decizional foarte bine pus la punct, este natural ca oamenii să pună la îndoială informațiile, dacă nu pot să rezoneze cu ele la un anumit nivel.
Dacă o AI repinge o cerere pentru un împrumut sau pune diagnosticul pentru o boală, beneficiarul se va aștepta la dreptul de a răspunde, la fel cum ar face cu o persoană, de la care se așteaptă, implict, și empatie. Or folosirea unei forme de inteligență artificială în aceste cazuri ar putea fi o îngrijorare stringentă. Dat fiind faptul că din ce în ce mai des vor fi întâlnite astfel de cazuri, AI trebuie adaptată în așa fel încât să fie suficient de explicită și transparentă pentru a fi adoptată în societate, la nivel extins.
4 – Responsabilizarea AI: Oamenii vor avea încredere în inteligența artificială doar dacă roboții își pot justifica acțiunile, însă acestea trebuie explicate ca venind de la un instrument, nu din partea unei entități independente. Indiferent de rolul pe care îl joacă, AI reprezintă compania creatoare în fiecare acțiune pe care o întreprinde, așa că oamenii de afaceri trebuie să reflecteze profund la utilizarea inteligenței artificiale și la responsabilitatea pe care și-o asumă.