Prima pagină » Magazin » Cum poate un nou ȘEF să obțină rapid RESPECTUL și încrederea angajaților

Cum poate un nou ȘEF să obțină rapid RESPECTUL și încrederea angajaților

Cum poate un nou ȘEF să obțină rapid RESPECTUL și încrederea angajaților
Strategii de conducere. Cum câștigă noul șef încrederea angajaților. Vezi ce cred specialiștii

În primele zile, toți angajații așteaptă să vadă ce va face și de ce este capabil noul șef, chiar dacă are un istoric al relizărilor.

În mod inevitabil, vor fi angajați vechi, care și-ar fi dorit să fie în locul noului șef, ceea ce face din obținerea încrederii, o misiune dificilă, pentru noul posesor al funcției de conducere.

Procesul de a convinge și de a câștiga respectul echipei tale poate fi lung, dificil și, uneori, chiar ciudat. Dar nu e imposibil. De fapt, oamenii de știință sociali și experții în conducere au identificat câteva strategii-cheie care pot contribui la grăbirea procesului.

– Arată că ești un bun profesionist, dar și un om plăcut!

– Indiferent dacă interacționezi cu subordonații sau cu orice alte cunoștințe noi în interiorul companiei, cercetările au demonstrat că ești evaluat din două puncte de vedere: comportamentul și competența. În timp ce ambele elemente sunt importante, ca lider nou, vei dori să afișezi competența în primul rând, consideră Adam Galinsky, profesor de afaceri la Columbia Business School.

– Arată că ești un bun profesionist, că știi exact ce ai de făcut și că știi ce vrei de la angajații tăi. Apoi încearcă să devii apropiat de subordonații tăi.

Experții consideră extrem de important pentru bunul mers al muncii de echipă, ca un șef să-și formeze legături de prietenie cu angajații săi.

„Trebuie să faci ceva pentru a le demonstra angajaților, că te consideri unul dintre ei. Chiar dacă tu ești șeful, ai nevoie de angajați pentru a face lucrurile să funcționeze”, a spus Jim Dougherty, senior lector la Școala de Management MIT Sloan. 

– Nu căuta să demonstrezi că ești perfect! Ai o funcție nouă și nu vrei ca angajații să creadă că habar nu ai ce trebuie să faci, așa că nici nu-i întrebi, nici nu le ceri feedback. Și tocmai asta e greșeala. Faptul că ceri feedback angajaților nu îi va determina să se îndoiască de competența ta, arată studiul Harvard Business School. Un feedback este foarte util, mai ales când te afli într-o companie nouă. El te ajută să îți dai seama dacă faci ceea ce trebuie, așa că nu îți fie teamă să îl ceri!

– Învață ce anume îi face pe oameni să exceleze în organizație! Un lider trebuie să înțeleagă ce-i determină pe oameni să exceleze. Obiectivul tău ar trebui să fie acela de a discerne ce trăsături și comportamente speciale sunt evaluate în organizație.

– Pentru a câștiga rapid încrederea angajaților, află care dintre ei sunt cei mai respectați și atrage-i de partea ta.

– Poate cel mai important, noii lideri trebuie să fie răbdători. Este nevoie de timp, ca oamenii să prindă încredere în tine. Oamenii nu ar trebui să obțină încredere datorită funcției, ci datorită meritelor.