Profilele de pe rețelele de socializare ale celor care aplică pentru obținerea unui împrumut au început să fie verificate de către reprezentanții companiilor din domeniu. Practica este din ce în ce mai des întâlnită, prin intemediul ei fiind verificată eligibilitatea posibililor clienți pentru obținerea unui împrumut, scrie Daily Mail.
Rețelele de socializare precum Facebook, Twitter, Instagram sau Snapchat pot oferi de multe ori informații despre cei care vor obțină un împrumut. Acestea pot reprezenta un dezavantaj, mai ales dacă între ceea ce au scris în cererea pentru obținerea împrumutului și datele afișate online există discrepanțe.
Specialiștii în domeniu se tem că atenția din ce în ce mai mare acordată profilelor de social-media ar putea crește posibilitatea ca cetățenilor sau antreprenorilor să li se refuze pe nedrept un împrumut sau ar putea crește dobânzile pe care aceștia ar fi nevoiți să le plătească în cazul în care reușesc să îl obțină.
Și angajatorii îi verifică mai nou pe cei care aplică pentru obținerea unui loc de muncă folosind aceeași metodă pentru a afla mai multe despre cine sunt ei cu adevărat în viața de zi cu zi prin intermediul mesajelor și al fotografiilor postate pe internet.