Prima pagină » Magazin » Cum să găsești cele mai ieftine bilete de avion. Secretul bine păzit de companiile aeriene

Cum să găsești cele mai ieftine bilete de avion. Secretul bine păzit de companiile aeriene

Cum să găsești cele mai ieftine bilete de avion. Secretul bine păzit de companiile aeriene
Scott Keyes (foto) este un expert în identificarea celor mai bune prețuri la biletele de avion. Reporterul Think Progress și totodată autorul cărților electronice "How To Fly For Free" și "How To Find Cheap Flights" este atât de priceput, încât a planificat o călătorie în jurul lumii, în urma căreia va vizita 13 state și va parcurge peste 32.000 kilometri, totul fără a cheltui un șfanț.

Mulți pasageri nu au auzit de tehnica prin care Scott Keyes reușește să-și ia bilete la preț de nimic sau chiar gratis, „throwaway tickets”, acele bilete de avion „dispensabile”.

„Astfel, puteți economisi foarte mulți bani”, a declarat Keyes. „Trebuie să știți doar cum să le folosiți”.

Pentru cei care nu cunosc termenul, Keyes se referă la biletele achiziționate pentru destinațiile de zbor mai puțin populare. Să spunem că doriți să cumpărați un bilet de avion cu destinația New York – Chicago. Din cauza cererii, aceste bilete sunt mai scumpe decât un zbor New York – Milwaukee.

Puteți găsi însă un zbor „throwaway” către Milwaukee, cu escală la Chicago. „Singurul lucru pe care trebuie să-l știe oamenii este că au nevoie de o mică planificare”, a declarat Keyes. „Să nu cumpărați niciodată o călătorie dus-întors. Motivul este simplu: dacă ratați o escală, restul călătoriei se anulează. De asemenea, nu puteți trece prin checking bagaje, deoarece vor ajunge în orașul final, ci nu la destinația dumneavoastră”.

Prin această metodă, pasagerii pot găsi bilete foarte ieftine pe site-uri precum Skiplagged, mai ales dacă orașul pe care vor să-l viziteze este unul de anvergură, precum New York, Chicago sau Londra.

Acest truc poate aduce economii de sute de dolari, dar este aspru criticat de companiile aeriene. Site-ul Skiplagged a fost dat în judecată de companii aeriene mari, precum United și Orbitz și acum se bazează pe site-uri terțe, de unde utilizatorii pot „culege” ofertele, scrie Business Insider.

„Obiectivul Skiplagged a fost întotdeauna acela de a-i ajuta pe călătorii care vor să economisească un ban”, a declarat fondatorul Skiplagged, Aktarer Zaman. Companiile aeriene compară practica lui Keyes cu cea a retailerilor care schimbă prețurile la produsele vândute în magazin.

Pasagerii care sunt „prinși” în fapt de companiile aeriene riscă să primească un avertisment scris sau să le fie interzis accesul la bordul aeronavelor, iar biletele lor vor fi confiscate. Mai grav, ei ar putea fi amendați.

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele