Prima pagină » Magazin » Cum să NU îi tratezi pe angajații de top

Cum să NU îi tratezi pe angajații de top

Cum să NU îi tratezi pe angajații de top
Ești un manager excelent, dar angajații tăi cei mai buni demisionează din senin? Nu știi de ce se întâmplă asta? Poate te putem ajuta. Află cum să NU te comporți cu cei mai buni angajați ai tăi

Este incredibil cât de des auziți că managerii se plâng că cei mai buni angajați ai lor renunță și au într-adevăr de ce să se plângă. Puține lucruri sunt la fel de costisitoare și de perturbatoare ca oamenii buni care demisionează din senin.

Managerii tind să dea vina pe problemele legate de cifra de afaceri, ignorând esența: oamenii nu părăsesc locurile de muncă, ci managerii.

Trist este că acest lucru poate fi evitat ușor, fiind necesară doar o nouă perspectivă și un efort suplimentar din partea managerului.

Înainte de toate, trebuie să înțelegem care sunt cele nouă lucruri pe care managerii le fac, poate neintenționat, dar care duc la demisiile angajaților de top: 

Suprasolicitarea angajatului

Nimic nu îi face mai mult pe angajații buni să-și de demisia decât suprasolicitarea. Este atât de tentant să-i muncești pe cei mai buni oameni, capcană în care managerii cad de multe ori. Suprasolicitarea angajaților buni este perplexă; îi face să se simtă ca și cum ar fi pedepsiți pentru performanțe extraordinare. Suprasolicitarea este, de asemenea, contraproductivă.

Studiile noi de la Stanford arată că productivitatea pe oră scade brusc când săptămâna de lucru depășește 50 de ore, iar productivitate se diminuează atât de mult după 55 de ore.

Nu recunosc contribuțiile și nu recompensează treaba bine făcută

Este ușor să subestimezi puterea unei încurajări, mai ales cu cei mai performanți care sunt motivați din interior. Toată lumea apreciază felicitările, nu mai mult decât cei care muncesc din greu și dau tot ce pot la locul de muncă.

Managerii trebuie să comunice cu oamenii lor pentru a afla ce îi face să se simtă bine (pentru unii, este o majorare, pentru alții, o recunoaștere publică) și apoi să îi recompenseze pentru o treabă bine făcută. Cu angajații de top, acest lucru se va întâmpla adesea dacă o faceți bine.

Nu le pasă de angajați

Mai mult de jumătate dintre persoanele care își dau demisia o fac din cauza relației cu șeful. Companiile inteligente fac în așa fel ca managerii lor să știe cum să echilibreze profesionalismul cu a fi oameni. Aceștia sunt șefii care sărbătoresc succesul unui angajat, empatizează cu cei care trec prin clipe grele și provoacă oamenii, chiar și atunci când este dureros.

Nu-și onorează angajamentele

Făcând promisiuni oamenilor vă plasează pe linia fină dintre a-i face pe aceștia foarte fericiți și a-i vedea cum demisionează. Când mențineți un angajament, creșteți în ochii angajaților pentru că vă dovediți că sunteți de încredere și onorabili (două calități foarte importante pentru un șef). Dar, dacă nu vă țineți de promisiune, vă dovediți a fi lipsit de respect și nepăsător.

Ei angajează și promovează oamenii nepotriviți

Angajații harnici doresc să lucreze cu profesioniști asemănători. Când managerii nu își bat capul să angajeze oameni de calitate, lucrul acesta îi demotivează foarte mult pe cei care lucrează alături de ei.

Promovarea persoanei nepotrivite e și mai rău. Când lucrezi până la epuizare ca să obții o promovare, dar îi este acordată unei persoane oportuniste, este o insultă masivă. Nu e de mirare că cei mai buni oameni pleacă.

Nu-i lasă pe oameni să-și continue pasiunile

Angajații talentați sunt pasionați. Furnizarea de oportunități pentru ei de a-și continua pasiunile le îmbunătățește productivitatea și satisfacția profesională. Dar mulți manageri doresc ca oamenii să lucreze într-o cutie mică. Acești manageri se tem că productivitatea va scădea dacă lasă oamenii să-și extindă granițele și să-și urmărească pasiunile.

Această teamă este nefondată. Studiile arată că oamenii care sunt capabili să-și urmeze pasiunile la locul de muncă au o stare de euforie care este de cinci ori mai productivă decât norma.

Nu reușesc să dezvolte abilitățile oamenilor

Atunci când managerii sunt întrebați despre lipsa lor de atenție față de angajați, ei încearcă să se scuze, folosind cuvinte precum „încredere”, „autonomie” și „împuternicire”. O prostie totală. Managerii buni reușesc să gestioneze situația, indiferent cât de talentat este angajatul. Sunt atenți, ascultă în mod constant și oferă feedback.

Cei mai talentați angajați doresc feedback – mai mult decât cei mai puțin talentați – și este treaba voastră să-i oferiți. Dacă nu faci asta, cei mai buni oameni ai tăi se vor plictisi și vor fi nemulțumiți.

Nu reușesc să stimuleze creativitatea angajaților

Cei mai talentați angajați caută să îmbunătățească tot ceea ce ating. Dacă le-ați luat capacitatea de a schimba și de a îmbunătăți lucrurile pentru că sunteți confortabil cu lucrurile așa cum sunt, acest lucru îi face să-și urască locul de muncă. Încarcerarea dorinței de creere nu numai că îi limitează pe angajații de top, ci și pe tine.

Nu reușesc să-i provoace pe oameni intelectual

Sefii mari îi provoacă pe angajații lor să realizeze lucruri care, la început, par a fi de nerealizat. În loc să-și fixeze scopuri ușor de realizat, șefii stabilesc reușite înalte care scot oamenii din zonele lor de confort.

Managerii buni fac tot ce le stă în putere pentru a-i ajuta pe angajați să reușească. Când oamenii talentați și inteligenți caută singuri să facă lucruri care sunt prea ușoare și plictisitoare, șefii le deleagă alte lucruri de făcut care să le provoace intelectele.

Dacă vrei ca cei mai buni oameni ai tăi să rămână, trebuie să te gândești cu atenție la modul în care îi tratezi. În timp ce angajații buni sunt la fel de duri ca piatra, talentul lor le oferă o mulțime de opțiuni. Trebuie să-i faci să vrea să lucreze pentru tine.

Foto: Hepta

Autor