Prima pagină » Magazin » Cum scapi dacă ești victima „răzbunării porno” online

Cum scapi dacă ești victima „răzbunării porno” online

Cum scapi dacă ești victima „răzbunării porno
Se întâmplă tot mai des ca atunci când doi oameni se despart, unul dintre ei să fie într-atât de supărat încât să se apuce să posteze tot felul de poze și filmulețe cu un conținut explicit. Acest lucru a fost denumit „răzbunare porno" și a fost deja condamnat de companii importante din domeniul IT, iar persoanele care sunt victime ale unei astfel de situații au posibilitatea de a cere ștergerea respectivelor dovezi de pe motoarele de căutare. Totuși, nu toate cererile de acest fel sunt acceptate.

Atât Microsoft, cât și Google au adoptat vara trecută reglementări noi care să permită victimelor să completeze un formular și să îl trimită pentru ștergerea materialelor compromițătoare. 

Se pare că, totuși, Microsoft nu acceptă automat fiecare cerere de eliminare a conținutului de tip „răzbunare porno”, dacă nu este de acord cu motivul expus de solicitant. 

Din totalul de 537 de cereri pentru ștergerea pozelor și filmulețelor cu un conținut explicit de pe internet, Microsoft a acceptat, în a doua jumătate a anului 2015 doar 338 de cereri, adică aproximativ 63% dintre solicitări. Aceste cifre apar în raportul companiei privitor la eliminarea unor anumite forme de conținut online. 

Microsoft a expus și două dintre motivele pentru care nu a acceptat procentul de 37% din cererile înregistrate:

1. În primul rând, compania a cerut mai multe informații pentru a putea determina cu exactitate motivele pentru care a fost făcută cererea.

2. Responsabilii din partea companiei nu au identificat în imaginile respective victima, dar nici conținut explicit cu nuditate.

Aceste motive au fost comunicate chiar de directorul pentru responsabilitate socială corporativă. Pe de altă parte, Microsoft a respectat în proporție de 98% situațiile legate de problema drepturilor de autor. 

„Răzbunarea porno” nu este capitolul la care Microsoft stă cel mai rău. În ceea ce privește linkurile raportate în a doua jumătate a lui 2015, în total 8.638 de adrese, compania a fost de acord cu blocarea a doar 41% dintre ele.