Temerile cu privire la răspândirea virusului Ebola în Statele Unite au crescut vânzările la diverse produse, de la dezinfectanți și costume de protecție, până la jucării sau costume de Halloween, relatează Time, în ediția electronică.
Antiseptice și dezinfectante. Temerile cu privire la răspândirea virusului Ebola în Statele Unite și alte țări au determinat o creștere a vânzărilor la produse dezinfectante și antispetice. În plus, călătorii afirmă că dezinfectantul pentru mâini și alte produse antibacteriale sunt mult mai dese în aeroporturi, deși acest lucru poate fi determinat de faptul că a început sezonul gripal.
Costume de protecție. După răspândirea informației că o persoană din Statele Unite este tratată de Ebola, vânzările la măști chirurgicale, mănuși și costume de protecție fabricate de o firmă din zona Chicago au crescut vertiginos. Numărul apelurilor telefonice adresate companiei s-au multiplicat, iar vânzările de măști chirurgicale au crescut cu 40 la sută. Vânzările de kituri de protecție au crescut de asemenea, în timp ce unii investitori văd o oportunitate în această situație.
Măști de protecție hip-hop. Rapperul Cam’ron vinde măști de polipropilenă imprimate cu imaginea sa la prețul de 19,99 de dolari. Stocurile sunt însă epuizate, iar măștile sunt disponibile doar prin comandă, cu livrare cel mai devreme la începutul lui noiembrie.
Costume de Halloween. Grație circulației rapide a informației, aproape orice a fost subiect de știri în octombrie va apărea într-o formă sa alta în costumele de Halloween, chiar dacă este vorba despre un subiect extrem de important, precum Ebola. Astfel, nu ar trebui să fie o surpriză că cele mai în vogă costume sunt cele legate de această epidemie.
Jucării Ebola. O companie din Connecticut, Giant Microbes, vinde jucării din pluș cu cele mai cunoscute virusuri în scopuri educaționale. Aceasta a realizat și jucării care înfățișează virusul Ebola, iar vânzările au explodat după ce epidemia a devenit subiect de știri.
Escrocherii în numele unor organizații umanitare. În ultimele zile au apărut și o serie de „escrocherii legate de Ebola și colectori de fonduri dubioși”, care nu oferă niciun fel de ajutor victimelor epidemiei, precum și solicitări telefinice care nu au nicio legătură cu vreo organizație umanitară reală.
Vitamina C. Uleiurile esențiale și remediile din plante se numără printre „tratamentele” netestate care au fost sugerate ca strategii de luptă împotriva Ebola, însă cea care a avut cel mai mare succes a fost Vitamina C. Un om de afaceri oportunist din New York a vândut până la 14.000 de cutii pe zi în ultima perioadă dintr-un supliment alimentar care conține 554 la sută din doza zilnică recomandată de Vitamina C, sub numele de Ebola-C.
Domeniul Ebola.com. În 2008, un antreprenor vizionar pe nume Jon Schultz a cumpărat domeniul Ebola.com cu 13.500 de dolari. În prezent, el este dispus să îl vândă în schimbul a 150.000 de dolari.