Prima pagină » Magazin » ”Cutremur” la McDonalds, după ce vânzările au intrat în picaj

”Cutremur” la McDonalds, după ce vânzările au intrat în picaj

''Cutremur'' la McDonalds, după ce vânzările au intrat în picaj
Numărul unu mondial în fast-food, McDonald's, a anunțat miercuri plecarea neașteptată a președintelui-director general Don Thompson, după un 2014 "negru", marcat de o scădere a vânzărilor, relatează AFP.

Don Thompson va renunța la funcțiile de director general și președinte al Consiliului de Administrație „după 24 de ani de serviciu în companie”, a anunțat grupul într-un comunicat.

El va fi înlocuit de la 1 martie de Steve Easterbrook, prim-vicepreședintele însărcinat cu marca McDonald’s.

Lanțul de restaurante se confruntă cu o perioadă dificilă. Vânzările companiei au scăzut în 2014, iar profitul a fost sub așteptări.

Lanțul fast-food, fondat în 1955 de către Ray Kroc, a fost afectat de concurența dură a rivalilor săi din Statele Unite, de probleme de ordin sanitar în Asia și de anumiți factori geopolitici.

Grupul a decis să facă o pauză în privința deschiderii de noi restaurante, în care va investi doar două miliarde de dolari anul acesta, cel mai slab nivel din ultimii cinci ani.

„Este dur să părăsești «McFamily», dar vine o vreme pentru toate. Sunt sigur că, încredințând frâiele lui Steve (Easterbrook), vom continua să facem grupul și marca să progreseze”, a declarat Thompson, citat în comunicat.