Daniel a găsit o soluție „șocant de eficientă” să obțină un contract care i-a adus 24.000 de dolari într-o lună. „Din câteva sute de aplicanți, m-au ales pe mine. Iată de ce”
Un american a reușit să câștige nu mai puțin de 24.000 de dolari în doar patru săptămâni, lucrând pe o platformă online destinată freelancer-ilor. Daniel DiPiazza spune acum că oricine poate ajunge la astfel de performanțe, dacă urmează doar câțiva pași simpli.
„Când oamenii mă întreabă care este cea mai ușoară metodă de a face bani, uneori râd. Nu pentru că întrebarea este stupidă, ci pentru că, ei bine, nu există un răspuns neapărat corect”, a explicat tânărul pentru Business Insider.
„Adevărul este că poți câștiga bani din aproape orice. Mai întâi însă, trebuie să-ți schimbi modul de a gândi. Trebuie să începi să-ți conștientizezi aptitudinile și experiența care îți pot aduce profit și resursele valoroase pentru care ai putea fi plătit. Tu poți ajuta pe cineva cu aptitudinile și cunoștințele pe care deja le-ai acumulat. Iar cea mai simplă cale de a face asta este freelancing-ul”, a adăugat el.
Cu această idee în minte, DiPiazza a început să caute ofertele de pe site-urile destinate freelancer-ilor, printre care și elance.com. Acolo a găsit un proiect ce presupunea realizarea unor template-uri pentru platformele WordPress. După ce i-a fost atribuit, nu au trecut decât patru săptămâni până ca americanului să îi intre în cont 23.700 de dolari.
Drept urmare, Daniel a decis să le împărtășească și altora „trucurile” pe care el le-a folosit pentru a câștiga bani lucrând când și cum a vrut, fără a fi neapărat „legat” de un loc de muncă.
Pasul 1. Află toate detaliile despre competiție
„Înainte de a începe, trebuie să știi exact în ce te bagi”, spune el. Așdar, este esenția să cunoști următoarele lucruri: ce strategii folosesc ceilalți freelanceri cu care concurezi; cum poți să ieși în evidență înaintea lor”. Pentru a afla aceste lucruri, Daniel a postat pe platforma respectivă un job fals, pentru a vedea ce fel de răspunsuri va primi.
Pasul 2. Analizează rezultatele
După ce aplicațiile la respectivul job încep să apară, este important să știi cum să le interpretezi, subliniază Daniel.
„În doar 30 de minute, am primit aproape 100 de propuneri și am învățat două lucruri importante: peste jumătate dintre aplicanți nu era vorbitori nativi de limba engleză; cei mai mulți trimiteau răspunsuri prestabilite, fără a le personaliza în vreun fel”, a explicat Daniel. „Odată ce am înțeles aceste lucruri, am știut că abordarea mea viitoare trebuie să fie unică. De ce? Pentru că majoritatea celor care angajează freelanceri provin din SUA/Marea Britanie – ceea ce înseamnă că, de cele mai multe ori, există o barieră a limbii. Oamenii se simt mult mai confortabil să comunice în limba natală. Iar din cauza acestei bariere lingvistice, multe dintre răspunsurile primite erau extrem de seci și neinteresante”, a adăugat acesta.
Pasul 3. Cum să ieși în evidență și să începi să câștigi proiecte
„Pentru a le face față celorlalți freelanceri, trebuie să îi arăți potențialului tău client că îi înțelegi exact nevoile și că-i poți răspunde în așa fel încât să fie curios să-ți analizeze și a doua oară răspunsul. Abordarea ta trebuie să fie caldă, antrenantă și, mai presus de toate, personalizată”, a subliniat Daniel.
Important este, mai crede DiPiazza, să descoperi cât mai multe detalii despre angajator: spre exemplu, dacă este prima dată când postează job-uri pe platforma respectivă sau ce feedback oferă alți freelanceri care au lucrat pentru el.
Pe lângă toate acestea, DiPiazza spune că o idee inedită este ca răspunsul freelancerului să fie un clip video. El nu trebuie să depășească 90 de secunde, timp în care acesta să se prezinte pe scurt, să explice de ce își dorește să se ocupe de respectivul proiect și să-și ofere datele de contact.
„Această metodă este șocant de eficientă, pentru că te diferențiază de mulțime și arată că îți pasă cu adevărat de ceea ce face potențialul tău angajator”, a arătat Daniel.