„Fear the Walking Dead” este serialul-pereche al „The Walking Dead”, care a fost cel mai urmărit show de televiziune din SUA în rândul adulților cu vârsta de 18-49 ani. Astfel, este de așteptat ca noul serial să atragă o audiență impresionantă la nivel internațional, mai ales că prezintă începuturile apocalipsei zombie, care a stat în centrul acțiunii din „The Walking Dead”.
Prezentarea începutului apocalipsei zombie le-a impus realizatorilor noului serial „Fear the Walking Dead” implicarea unei distribuții noi, care îi include pe actrița Kim Dickens, în rolul consilierei școlare Madison Clark, și pe actorul Cliff Curtis, în rolul profesorului Travis Manawa. Aceștia lucrează la un liceu din Los Angeles și încearcă să mențină o relație de familie normală cu copiii lor, care provin din foste căsnicii.
Fiica lui Madison, Alicia (interpretată de actrița Alycia Debnam-Carey), și fiul lui Travis, Chris (interpretat de actorul Lorenzo James Henrie), nu sunt foarte încântați de relația de dragoste a celor doi părinți ai lor. Relația familială a acestora este afectată și de faptul că fiul lui Madison, Nick (interpretat de actorul Frank Dillane), este dependent de droguri, implicându-se în tot felul de situații conflictuale. De altfel, acesta este și cel care descoperă existența unui „virus”, care infectează din ce în ce mai multe persoane și le transformă în zombie. Astfel, pentru a supraviețui în această societate care se schimbă rapid, Madison și Travis încearcă să își strângă laolaltă familia disfuncțională.
Primele două episoade din cele șase cât are în total primul sezon al „Fear the Walking Dead” – care au fost oferite spre vizionare agenției MEDIAFAX, înaintea premierei oficiale, de către reprezentanții televiziunii AMC – le propun telespectatorilor o acțiune mai degrabă apropiată de cea dintr-un serial de tip dramă, având mai puține accente de tip horror. Însă accentele apocaliptice par să evolueze de la un episod la altul, pe măsură ce „persoanele infectate” cu virusul a cărui origine nu este cunoscută devin violente, încep să creeze haos și să îi atace pe locuitorii acelei societăți care fusese una normală până atunci.
În România, primul episod al „Fear the Walking Dead” – care are o durată de 90 de minute, comparativ cu durata de câte o oră a celorlalte cinci episoade ale noului serial – va putea fi urmărit în premieră, subtitrat, la televiziunea AMC, în noaptea de duminică spre luni, de la ora 04.00. Primul episod al serialului va fi difuzat, în reluare, luni, de la ora 23.00, după cum au precizat reprezentanții televiziunii AMC.
Și următoarele cinci episoade ale primului sezon al serialului „Fear the Walking Dead” vor fi transmise în România simultan cu AMC SUA și vor fi redifuzate de la ora 23.00.
„Anticiparea din întreaga lume pentru «Fear the Walking Dead» a atins un crescendo și suntem extaziați pentru difuzarea serialului pentru fanii din toată lumea în același timp cu SUA”, declara, în luna iulie, Bruce Tuchman, președintele AMC și Sundance Channel Global. „Chiar dacă se află în Hong Kong, București sau São Paulo, telespectatorii AMC vor putea să participe împreună la călătoria și experiența începutului apocalipsei zombie”, mai spunea la momentul respectiv Bruce Tuchman.
Robert Kirkman, Gale Anne Hurd, Greg Nicotero și David Alpert sunt producătorii executivi ai „Fear the Walking Dead”, iar David Erickson este showrunner-ul serialului produs de AMC Studios.
Totodată, AMC Global, compania care distribuie televiziunea AMC, a anunțat, la începutul lunii august, că au fost comandate deja 15 episoade pentru un al doilea sezon al serialului „Fear the Walking Dead”, care vor fi difuzate în 2016.
AMC este unul dintre cele mai populare și premiate branduri de televiziune, care oferă telespectatorilor programe sub sloganul „Ceva mai mult”. AMC este și singura televiziune din istorie premiată cu Emmy pentru „cel mai bun serial dramatic” timp de patru ani consecutiv. Printre cele mai apreciate seriale originale ale AMC se numără „Mad Men”, „Breaking Bad” și „The Walking Dead”.
Televiziunea AMC s-a extins la nivel internațional în 2014, iar în Europa Centrală și de Est a fost lansată în luna noiembrie a anului trecut. În România, AMC Networks a schimbat imaginea televiziunii MGM în AMC la sfârșitul lui 2014.