Datele utilizatorilor Facebook au ajuns la peste 60 de companii, printre care Apple, Amazon și Samsung
Potrivit Business Insider, care citează The New York Times, Apple, Amazon, Samsung și Microsoft s-au numărat printre companiile care au beneficiat de datele utilizatorilor Facebook, în ultimii zece ani. Fără un acord explicit, producătorii tehnologici au avut acces la datele utilizatorilor și ale prietenilor acestora, chiar și atunci când Facebook a precizat că nu va furniza asemenea informații.
Facebook neagă acuzațiile într-o declarație. Potrivit sursei citate, acțiunile de data-sharing au reprezentat o problemă încă din 2012.
„Aceasta a fost semnalată la nivel intern, a reprezentat o problemă de confidențialitate”, a declarat Sandy Parakilas, care a condus ancheta privind respectarea drepturilor la intimitate de către Facebook. „Este șocant că această practică nu a fost abandonată, șase ani mai târziu și se pare că ar contrazice testimonialul celor de la Facebook în Congres, potrivit căruia toate permisiunile legate de datele prietenilor au fost dezactivate”.
The Times a scris că unii giganți tehnologici au avut acces la datele utilizatorilor, precum statutul relației, religia, apartenența politică și evenimentele la care iau parte. De asemenea, jurnaliștii au descoperit că datele prietenilor utilizatorilor pot fi accesate, chiar dacă opțiunea de punere în comun a datelor este dezactivată.
Potrivit The Times, cele mai multe parteneriate rămân în vigoare, în timp ce unele s-au încheiat în aprilie 2018. „Acești parteneri au semnat acorduri care previn ca informațiile utilizatorilor Facebook să fie folosite în alte scopuri decât cele de experimentare a rețelei de socializare”, a declarat Ime Archibong, vicepreședintele de parteneriate pe produse al Facebook. „Contrar articolului din New York Times, informațiile prietenilor, precum fotografiile, au fost accesibile pe dispozitive DOAR când oamenii au dorit acest lucru, anume să distribuie informațiile între prieteni. NU cunoaștem vreo situație de abuz în cazul acestor companii”.
Archibong a mai spus că pe fondul ascensiunii iOS și Android, tot mai puțini oameni se bazează pe experiența Facebook directă oferită de aceste companii în trecut și tocmai de aceea rețeaua de socializare a început să renunțe la parteneriate din luna aprilie, anulând 22 de parteneriate până în prezent.