Prima pagină » Magazin » De câte minute de pauză ai nevoie într-o zi de lucru pentru a fi mai productiv. „Rețeta” canadienilor

De câte minute de pauză ai nevoie într-o zi de lucru pentru a fi mai productiv. „Rețeta” canadienilor

De câte minute de pauză ai nevoie într-o zi de lucru pentru a fi mai productiv. „Rețeta
Potrivit Draugiem Group, la fiecare 52 de minute de lucru, avem nevoie de o pauză de 17 minute.

Pauzele regulate te fac mai productiv și mai creativ – aceasta este concluzia unui studiu realizat la începutul acestui an de specialiștii de la Universitatea din Toronto. Recent însă, rezultatele acestei cercetări au fost completate de  companie Draugiem Group, care a reușit să afle exact de câte minute de relaxare e nevoie pentru a nu ajunge să te simți epuizat sau stresat, scrie Fast Company.

Mai mulți angajați au participat la experiment folosind aplicația DeskTime. Așa s-a stabilit că 10% dintre cele mai productive persoane nu au muncit neapărat peste program sau mai mult decât colegii lor. De fapt, aceștia nici măcar nu au lucrat opt ore pe zi. Ce au făcut ei a fost să ia pauze regulate: 17 minute după fiecare 52 de minute de activitate.

„S-a dovedit că secretul pentru a avea cel mai bun nivel de productivitate într-o zi normală de lucru nu este să muncești mai mult, ci să muncești inteligent, luând pauze frecvente”, a explicat Julia Gifford. „Cele 17 minute de pauză au fost petrecute departe de calculator – nu și-au verificat mailul, nu au intrat pe YouTube”, a precizat ea.

Așadar, cercetarea Draugiem Group a reușit, din nou, să sublinieze ceea ce cercetătorii susțin de mai mulți ani: creierul uman nu este construit în așa fel încât să fie capabil să se concentreze opt ore pe zi, continuu.

„Cea mai bună soluție pentru a-ți reîmprospăta atenția este să te oprești din ce faci și să iei o pauză”, a explicat un alt reprezentat al companiei menționate anterior.

Pentru a putea respecta acest sfat, trebuie să urmezi câțiva pași:

1. Programează-ți pauzele în calendar

2. Setează-ți o alarmă care să te anunțe când e timpul să iei o pauză și când trebuie să te întorci la lucru

3. Fă-ți o listă realistă a lucrurilor pe care le ai de făcut – nu-ți programa mai multe activități decât știi că nu poți face

4. Ierarhizează-ți sarcinile în funcție de importanța lor