Tot mai multe companii producătoare de bere din SUA, printre care Budweiser și Ska Brewing, renunță la sticle în favoarea dozelor, scrie Business Insider.
Dozele de aluminiu au mai multe avantaje față de sticle: sunt mai ieftine, mai ecologice și mai ușoare decât sticlele. „În plus, lumina distruge compușii organici din berea la sticlă, compuși care dau berii aroma specifică, preferată de cumpărători”, a declarat Dave Welz de la Ska Brewing.
De altfel, și consumatorii au mai multe avantaje dacă achiziționează bere la doză și nu la sticlă. Dozele sunt mai ușoare, nu se sparg și se răcesc mai rapid.
În plus, companiile producătoare de bere au redus aproape în totalitate riscul otrăvirii cu BPA, substanță chimică eliminată din ambalajele de aluminiu.
Business Insider scrie că, în 2006, berea la doză și berea la sticlă erau aproape la fel de populare. În 2012, în schimb, dozele ocupau 53,2% din piața berii, iar sticlele – doar 36,5%.