Postată inițial în urmă cu o săptămână de o tânără din Scoția peTumblr, pentru a stabili, împreună cu utilizatorii de internet din întreaga lume, dacă este albă cu auriu sau albastră cu negru, rochia a apărut vineri în presa locală din Africa de Sud pe un afiș, sub sloganul „De ce e atât de greu să vezi negru și albastru?”. „Singura iluzie este dacă tu crezi că a fost alegerea ei”, este mesajul cu care Armata Salvării întoarce notorietatea dilemei create de rochie în susținerea propriei cauze.
Afișul înfățișează o femeie îmbrăcată cu celebra rochie adusă în atenția publicului de Caitlin McNeill (21 de ani), agresată fizic însă, cu vânătâi pe față și pe picioare. Ideea folosirii rochiei – care este în realitate albastră cu negru – a avut succesul scontat pentru îndreptarea discuției către tema violenței domestice. În numai câteva ore, 16 milioane de utilizatori au accesat site-ul oficial al mișcării Armata Salvării și alte câteva milioane au viralizat afișul.
„Știm că una din patru femei este victima violenței domestice în Marea Britanie. Această campanie cu mesaj puternic a Armatei Salvării din Africa de Sud subliniază că violența e adesea trecută cu vederea de societate. Sperăm ca această imagine să îi ajute oe oameni să vadă impactul real al acesteia”, a arătat un purtător britanic al mișcării, citat de The Huffington Post.
Armata Salvării se autodefinește ca o mișcare internațională creștină de binefacere, cu un mesaj bazat pe Biblie. Fondată în 1865 de William și Catherine Booth la Londra, mișcarea s-a răspândit în mai mult de 120 de țări între care și România, activând, din 1999, în București, Craiova, Iași și Ploiești.