Prima pagină » Magazin » De ce nu a aprobat CNA grila de programe a TVR3

De ce nu a aprobat CNA grila de programe a TVR3

De ce nu a aprobat CNA grila de programe a TVR3
De ce nu a aprobat CNA grila de programe a TVR3

CNA a analizat, în ședința de marți, o solicitare a Societății Române de Televiziune (SRTv) privind modificarea structurii de programe a TVR 3 și a studiourilor teritoriale ale televiziunii publice.

La ședința CNA a fost prezent și Mircea Neacșa, coordonatorul cu atribuții de director al TVR 3.

Potrivit acestuia, TVR 3 și studiourile teritoriale ale televiziunii publice doresc să revină la o grilă asemănătoare cu cea din primăvară, având în vedere că în timpul verii „producția a fost redusă”.

„Grila de vară (a TVR 3 și a studiourilor teritoriale, n.r.) a fost concepută pe reluări, astfel încât să fie pregătite programele pentru grila de toamnă”, a spus Mircea Neacșa.

El a precizat că, în toamnă, TVR 3 păstrează liniile tematice pe fiecare tronson orar. „Dorința și tendința a fost de o conturare a unei identități vizuale, în primul rând, a TVR 3 mai pregnante, în dorința de a deveni un agregator al producțiilor media teritoriale și nu doar o platformă comună”, a explicat acesta.

Mircea Neacșa a mai spus că, în grila de toamnă, studiourile teritoriale ale TVR își vor mări perioada de difuzare, care a fost redusă în timpul verii. „Dorința noastră este de a dezvolta produsele venite din teritoriu (…) Nu ne dorim decât să avem o structură coerentă a programelor respective”, a mai spus el.

CNA a decis însă să nu aprobe noua structură a TVR 3 și a studiourilor teritoriale din cauză că SRTv nu a depus certificatul fiscal din care să rezulte că nu are datorii sau, în cazul în care are datorii, documentația privind reeșalonarea acestora, în conformitate cu legislația audiovizualului.

„Pentru” modificarea structurii de programe a TVR 3 și a studiourilor teritoriale au votat Florin Gabrea, Valentin Jucan, Viorel Vasile Buda, Răsvan Popescu și Radu Călin Cristea, în timp ce „împotrivă” au votat Lorand Turos, Monica Gubernat și Laura Georgescu.

Potrivit articolului 51 din Legea audiovizualului, „(1) Procedura și condițiile de eliberare și modificare a licenței audiovizuale se stabilesc prin decizie a Consiliului. Solicitanții au obligația să depună declarații notariale, emise la momentul solicitării licenței audiovizuale, prin care societatea comercială care solicită acordarea licenței, precum și fiecare asociat sau acționar care deține o cotă mai mare de 20% din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei societăți titulare de licență audiovizuală declară pe propria răspundere dacă este investitor sau acționar direct ori indirect la alte societăți comerciale de comunicație audiovizuală, cu precizarea procentului deținut din capitalul social al acestora, precum și să depună certificate fiscale din care să rezulte că, la data solicitării licenței audiovizuale, societatea care solicită acordarea licenței nu înregistrează obligații restante la bugetul de stat. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) se poate acorda sau modifica licența în cazul în care societatea înregistrează obligații restante la bugetul de stat, dar beneficiază de înlesniri sau reeșalonări la plata acestora. În această situație, societatea este obligată să depună dovada acordării acestor facilități”.