De ce postările de pe Facebook sunt văzute de tot mai puțini utilizatori

Publicat: 03 02. 2014, 11:09
Actualizat: 29 07. 2014, 20:37

Un blogger american nemulțumit că postările sale pe pagina de Facebook nu ajung la toți fanii, a dezvăluit lumii că rețeaua de socializare folosește algoritmi de filtrare cu scopul de a-i determina pe utilizatori să plătească pentru a-și promova conținutul, scrie Ziarul Financiar, citând Business Insider.

Derek Muller, americanul care deține un canal deYoutube numit Veritasium, un blog video științific- educativ cu peste un milion de abonați, spune că vizibilitatea postărilor sale pe Facebook a scăzut semnificativ de-a lungul timpului. Pagina de pe rețeaua de socializare a blogger-ului numără aproape 120.000 de fani, însă postările sale ajung în news feed-ul (fluxul de știri) a doar 9.000 de persoane, adică mai puțin de 8% din numărul total de prieteni, spune Muller.

Alături de Muller, și alți utilizatori de Facebook  s-au confruntat în ultima perioadă cu o scădere a reach-ului (vizibilității) postărilor. EdgeRank Checker, un site care te ajută să crești vizibilitatea paginii în rândul utilizatorilor de Facebook, a analizat timp de 28 de zile aproximativ 1.000 de conturi diferite, cu aproape 100.000 de postări.  Studiul a arătat că vizibilitatea postărilor a scăzut de la peste 10% la 7,8% în doar 28 de zile.

Citiți articolul integral în Ziarul Financiar