Time Inc., cel mai mare grup editorial american, a confirmat joi faptul că va adăuga reclame de mici dimensiuni pe copertele revistelor Time și Sports Illustrated, două dintre publicațiile sale principale. Primele astfel de reclame, comandate de grupul media Verizon, vor consta în benzi de mici dimensiuni ce vor fi tipărite pe copertă. În unele cazuri, acestea vor face referire la reclame de dimensiuni mai mari din paginile revistelor.
Time Inc. se pregătește să se desprindă din grupul Time Warner la începutul lunii iunie, pentru a deveni o companie separată, cu acționariat public. Anul trecut, Time Warner a decis să despartă divizia sa de print, care se confruntă cu probleme financiare, de alte diviziuni care aduc profituri considerabile, precum HBO și Warner Bros.
Norman Pearlstine, directorul departamentului de conținuturi de la Time Inc., spune că, dacă aceste reclame de pe copertă vor atrage interesul advertiserilor, atunci compania ar putea să extindă această practică și la alte publicații, precum revistele People, InStyle și Fortune.
El consideră că această idee „a devenit deja ceva comun atât pentru produsele digitale, cât și pentru ziare”, dând drept exemplu reclamele care apar pe prima pagină a ziarelor The Financial Times și The Wall Street Journal și cele de pe paginile de start ale site-urilor altor publicații.
Multe publicații, inclusiv The New York Times, și-au intensificat eforturile depuse pentru a-i atrage pe advertiseri, pentru că aceștia cheltuiesc sume tot mai mari pe internet, de exemplu, pe motorul de căutare Google și rețelele de socializare precum Facebook. Reclamele „native”, care arată mai degrabă ca un conținut al publicației respective decât ca o reclamă propriu-zisă, au devenit o practică destul de comună în mediul online.
Însă, reclamele de pe copertele revistelor Time și Sports Illustrated par să încalce normele stabilite de American Society of Magazine Editors (ASME), influentul grup comercial care decernează National Magazine Awards. Prima regulă din ghidul de bune practici alcătuit de această societate, care se adresează publisherilor și editorilor de reviste, este următoarea: „Nu tipăriți reclame pe coperte!”.
„Copertele reprezintă declarația de brand a editorului și a publisherului. Reclamele nu trebuie tipărite direct pe copertă”, precizează același ghid.
Alte reviste, precum Parade și Scholastic Parent & Child, au publicat deja reclame pe coperte, însă Time și Sports Illustrated sunt cele mai mari și cele mai prestigioase reviste care vor încălca acest tabu al industriei.
Norman Pearlstine spune că a ținut cont mai degrabă de cele patru principii enunțate de ASME – corectitudine și acuratețe, încrederea cititorilor, diferențiere transparentă între redacție și materialele publicitare și integritate jurnalistică necompromisă de advertiseri – decât de ghidul întocmit de această asociație. „Dacă există transparență și claritate, nu va exista nicio problemă între a diferenția ceea ce este o reclamă de ceea ce este conținut editorial”, a spus el.
Tot joi, Time Inc. a anunțat că își va muta sediul general din clădirea Time & Life din Midtown Manhattan, New York, unde funcționa încă din 1959, în Brookfield Place, fostul World Financial Center, în Lower Manhattan.