Prima pagină » Magazin » Deși Windows 8 mizează puternic pe touchscreen, clienții nu par interesați de această funcție

Deși Windows 8 mizează puternic pe touchscreen, clienții nu par interesați de această funcție

Deși interfața touch este una dintre cele mai importante caracteristici ale Windows 8, îmbogățind semnificativ experiența utilizatorului, numărul clienților care cumpără computere cu ecran tactil este extrem de redus, din cauza ofertei deficitare și a prețului mai ridicat.

Deși interfața touch este una dintre cele mai importante caracteristici ale Windows 8, îmbogățind semnificativ experiența utilizatorului, numărul clienților care cumpără computere cu ecran tactil este extrem de redus, din cauza ofertei deficitare și a prețului mai ridicat.

Doar 5% dintre laptop-urile cu Windows 8 vândute de la apariția sistemului de operare (sfârșitul lunii octombrie) până la 15 decembrie au fost echipate cu ecran tactil, potrivit datelor NPD Group, preluate de CNN Money.

Utilizarea Windows 8 fără ecran touch este posibilă, însă este ca și cum utilizatorul ar arunca la gunoi telecomanda unui televizor și s-ar ridica de pe canapea de fiecare dată când vrea să schimbe canalul, notează CNN Money.

Producătorii de PC-uri au adus însă pe piață un număr redus de modele echipate cu touchscreen. Spre exemplu, la Best Buy, unul dintre cei mai mari retaileri americani, numai 30 din cele 700 modele de laptop-uri disponibile au ecran tactil. Doar două dintre acestea sunt în lista cu cele mai bine vândute produse din ultima perioadă.

O altă problemă este prețul laptop-urilor cu touchscreen, sensibil mai ridicat decât în cazul modelelor mai simple. În SUA, un laptop cu ecran touch costă cu până la 150 de dolari mai mult decât unul similar, însă fără touchscreen.

Diferența de preț ar putea părea mică, însă ecranul touch ar putea fi o caracteristică neglijabilă în opinia clienților.

Microsoft a pus accentul pe interfața touch în campania de promovare a Windows 8.

Integrarea puternică a ecranului tactil simplifică și îmbogățește utilizarea interfeței, dar a adus și critici sistemului de operare, recenziile de pe internet relevând că interfața ar fi greu de utilizat în mod tradițional, cu tastatură și mouse.

Oferta săracă și prețul ceva mai ridicat al laptop-urilor cu touchscreen sunt determinate în principal tot de cerere. Pentru că dispozitivele cu ecran tactil sunt în cea mai mare parte smartphone-uri și tablete, cererea pentru ecrane touch mai mari este relativ mică. Mai departe, cererea este determinată de mentalitatea consumatorilor, care sunt obișnuiți să utilizeze PC-ul cu tastatură și mouse, rata de adoptare a laptop-urilor cu ecran touch fiind astfel relativ redusă.

Autor