Cele 70-80 de branduri care vor rămâne în portofoliul P&G au reprezentat 90% din vânzări și peste 95% din profitul companiei din ultimii trei ani, a declarat directorul general al companiei, A.G. Lafley.
El a arătat că reevaluează portofoliul de branduri al companiei și a început deja să restrângă operațiunile grupului.
Până în prezent, cea mai notabilă decizie a fost vânzarea diviziei producătoare de alimente pentru animale, pentru 2,9 miliarde de dolari.
Între cele mai importante branduri ale companiei se află detergenții Tide, scutecele Pampers, pasta de dinți Crest și aparatele de ras Gillette.
„Va fi o companie mai mică și mai puțin complicată, care va fi mai ușor de operat”, a spus Lafley la o conferință cu analiștii.
El a refuzat ulterior, într-un interviu, să identifice brandurile la care se va renunța.
„Vom vinde un brand de peste 1 miliard de dolari, dacă nu mai este strategic. Nu vindem muștele de pe coada câinelui”, a spus șeful P&G.
Între brandurile care ar putea fi vândute se numără Ausonia, Discreet, Blend-a-Dent, Braun, Oral-B și Rindex, care realizează fiecare vânzări de sub 100 de milioane de dolari, consideră Ali Dibadj, analist la Sanford C. Bernstein în New York.
Vânzările P&G au scăzut cu 1%, la 20,2 miliarde de dolari, în trimestrul al patrulea, încheiat la 30 iunie. Analiștii anticipau vânzări de 20,5 miliarde de dolari.