Dispar brandurile de țigări? Care sunt mizele introducerii pachetelor standardizate
După Australia și Irlanda, o a treia țară anunță adoptarea pachetelor standardizate, pe care nu apare logo-ul firmei care l-a produs, iar pachetul are aceași formă și scrisul are fonturile uniformizate. Este vorba de Marea Britanie, scrie Wall Street.
Parlamentarii britanici au votat, miercuri, în favoarea legii care impune standardizarea pachetelor de țigări, iscând reacții dezaprobatoare în rândurile marilor companii de tutun, a unor grupuri de lobby și think thank-uri. „Pachetele generice vor favoriza înflorirea pieței negre și este un dezastru pentru piața liberăa”, a precizat directorul Institutului britanic de Afaceri Economice.
Potrivit sursei citate, adoptarea legii presupune dispariția logo-urilor, însemnelor mărcii și a semnelor grafice de orice fel, numele brandurilor fiind standardizate, plasate pe pachet alături de avertismente cu privire la sănătate. Organizații din domeniul sănătății susțin aceasta lege, ele considerând că această măsură este menită să descurajeze copiii și tinerii să se apuce de fumat, având totodată un efect pozitiv asupra sănătății publice.
Adoptarea acestei legi ar putea atrage costuri de 11 miliarde de lire sterline pentru guvernul britanic, având în vedere că giganții din industria tutunului se pregatesc să ia măsuri legale dacă Camera Lorzilor își dă acordul pe lege.
„Nu vrem să ajungem în situația de a lua acțiuni legale și nici nu vrem să intrăm în această zonă – dar guvernul britanic nu ne dă de ales, având în vedere că procesul de consultare a fost defectuos (…) Orice afacere care pierde o proprietate în favoarea statului va vrea în mod inevitabil o compensație în schimb”, a declarat directorul British American Tobacco (BAT), Jerome Abelman.