Prima pagină » Magazin » Doi români din trei nu merg niciodată la teatru. Ce obiceiuri culturale au compatrioții noștri

Doi români din trei nu merg niciodată la teatru. Ce obiceiuri culturale au compatrioții noștri

Doi români din trei nu merg niciodată la teatru. Ce obiceiuri culturale au compatrioții noștri
Doi români din trei nu merg niciodată la teatru. Ce obiceiuri culturale au compatrioții noștri

Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) lansează cea de-a noua ediție a publicației „Barometrul de Consum Cultural 2014”, cea mai importantă analiză statistică a sectorului cultural din România, informează instituția din subordinea Ministerului Culturii (MC).

Evenimentul, care se va desfășura luni, de la ora 18.00, în foaierul Aulei Ministerului Culturii, va marca și inaugurarea oficială a institutului.

„Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între global și local” oferă informații despre dinamica valorilor și practicilor din societatea românească din prezent, despre modul în care populația se raportează la sectorul cultural, devenind un instrument esențial în dezvoltarea strategiilor locale și regionale.

Rezultatele reflectă vitalitatea culturală la nivel național, precum și tendințele de consum ale populației. Volumul se adresează atât publicului larg, cât și specialiștilor și reprezentanților autorităților publice centrale și locale.

Potrivit Barometrului, 24% dintre români consideră cultura ca fiind „nu prea importantă” și 63% din populația României nu merge niciodată la teatru, în schimb, 47% din populația României citește o carte pe lună sau mai mult, iar 43% dintre români vizitează muzee o dată pe an sau mai des.

Analize detaliate despre principalele obiceiuri de consum cultural se regăsesc în cele opt capitole ale studiului.

Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, aflat în subordinea Ministerului Culturii, a fost înființat în anul 2013, prin comasarea Centrului de Cercetare și Consultanță în Domeniul Culturii (CCCDC) și a Centrului de Pregătire Profesională în Cultură (CPPC).

Astfel a devenit singurul institut național care are ca obiective studierea, cercetarea și furnizarea de date statistice pentru domeniul culturii, precum și formarea continuă a celor care aleg o carieră în sectorul ocupațional – cultură.

Misiunea INCFC este de a ajunge prin cercetare și formare culturală la toți cei care activează în acest domeniu, indiferent de nivelul de subordonare sau tipul de organizație, cu scopul de a colecta și disemina date statistice pentru fundamentarea propriilor proiecte, dar și de a sprijini dezvoltarea profesională a acestora.

Alături de oficiali ai Ministerului Culturii, Carmen Croitoru, managerul INCFC și coordonator al lucrării, va oferi la această lansare detalii despre activitatea institutului și importanța analizelor cuprinse în „Barometrul de Consum Cultural 2014”.