Prima pagină » Magazin » Doi români sunt clienții celui mai scump magazin din lume. Numele lor este inscripționat pe vitrină

Doi români sunt clienții celui mai scump magazin din lume. Numele lor este inscripționat pe vitrină

Doi români sunt clienții celui mai scump magazin din lume. Numele lor este inscripționat pe vitrină
Cum dezvolți un concept de magazin în care clientul să se simtă onorat că își poate cumpăra o pijama cu 2.500 de dolari?

Rodeo Drive este una dintre cele mai faimoase străzi din lume. Aflată la intersecția luxului, modei și distracției, în inima Beverly Hills-ului, strada aduce laolaltă magazine de haine exclusiviste și restaurante de top. Pe Rodeo Drive era normal să fie House of Bijan, autointitulat cel mai scump magazin din lume.

House of Bijan este faimos în lume datorită hainelor și materialelor foarte scumpe, decorului foarte bogat, Bugatti-ului Veyron Grand Sport unicat parcat în fața magazinului, dar și datorită faptului că accesul în interior se face doar pe baza unei rezervări. Conceptul a fost introdus încă de la înființarea magazinului în 1976, la trei ani după ce Bijan Pakzad a sosit în Statele Unite. Bijan Pakzad s-a născut în 1940 în Teheran, iar tatăl său a avut afaceri în industria oțelului. A făcut școala în Elveția, apoi a creat haine în Florența, timp de 7 ani. Cu 1 milion de dolari primit de la tatăl a deschis un magazin de îmbrăcăminte pentru femei, Pink Panther, în Teheran. 

Pentru House of Bijan el a optat pentru accesul doar pe baza unei rezervări pentru a atrage o clientelă selectă. Conform presei străine, magazinul oferă produse de lux precum o haină din lână vicuna de 15.000 de dolari, un set de bagaje din piele de crocodil în valoare de 65.000 de dolari sau o lenjerie de pat din chinchilla mongolă de 120.000 de dolari. De asemenea, un client trebuie să scoată din buzunar 100 de dolari pentru o pereche de șosete, 2.500 de dolari pentru o pijama din mătase și în jur de 10.000 de dolari pentru un costum.

Magazinul este de un lux impresionant, are podele de marmură, finisajele sunt realizate din lemn, iar un candelabru strălucitor de cristal (compus din peste 1.000 de sticluțe de parfum Bijan), în valoare de 75.000 de dolari, tronează deasupra scării din mijlocul buticului.
Printre clienții faimoși se numără președintele american Barack Obama, Frank Sinatra, Cary Grant, Stevie Wonder, Arnold Schwarzenegger sau Michael Jordan. În acest colț al luxului au devenit clienți și doi români – fostul ministru al economiei Dan Ioan Popescu și omul de afaceri Bogdan Buzoianu -, numele lor fiind inscripționat în vitrina magazinului alături de fostul președinte al Israelului, Shimon Peres, și de Benjamin Netanyahu, actualul prim-ministru al Israelului.

Clienții cheltuie în urma unei vizite în magazin cel puțin 700 de dolari, dar suma poate ajunge și la 800.000 de dolari. Însă se poate și mai scump. „În anii 2000, am creat o serie de jachete și paltoane pentru membrii unei familii regale. Fiecare produs  a fost realizat din lână vicuna, fiind disponibil în trei culori. Prețul a ajuns undeva la 1,5 milioane de dolari”, a descris Bijan una dintre cele mai scumpe colecții ale sale. Vânzările totale ale House of Bijan ar putea depăși 70 de milioane de dolari într-un an, potrivit Washington Post

„Sunt ca un doctor. Cunosc vârsta clientului, ce avere are, cât a pierdut în greutate, cine este soția lui, ce-i place și ce nu-i place”, a mărturisit Pakzad pentru publicația americană în 1984. „Cred că simplitate și onestitate sunt două cuvinte care-mi descriu cel mai bine colecțiile. Mă ocup de fiecare detaliu, de la A la Z. Când un client îmi trece pragul îl studiez și dacă, de exemplu, este judecător, nu îl îmbrac cu o cămașă roz. Îi dictez, într-un stil conservator, cum simt eu că ar trebui să se îmbrace”, a spus el. Ce se întâmplă dacă un client nu este de acord cu sfaturile lui Bijan? „Câteodată, o prietenă sau o amantă nu este de acord cu ce am sugerat eu. În cazul acesta, o rog să mă scuze și însoțesc bărbatul până la ușă, îi strâng mâna și îi spun la revedere”, a adăugat el.

Bijan Pakzad a decedat în aprillie 2011 în urma unui accident vascular cerebral, la vârsta de 67 de ani, iar  în momentul de față afacerea este condusă de fiul acestuia, Nicolas Bijan, în vârstă de 23 de ani. „Am început să lucrez alături de tatăl meu în magazin de la vârsta de 15 ani, pe timp de vară. Pe măsură ce m-am maturizat, pasiunea pentru afacerea familiei a crescut”, a spus el într-un interviu. „În ultimii 40 de ani, tatăl meu a construit un brand unic, iar eu sunt nerăbdător să continuu să cresc afacerea în următorii 40 de ani.” Pe lângă produse vestimentare și accesorii, House of Bijan oferă parfumuri pentru bărbați și pentru femei; prețul inițial al unei sticluțe de colonie era de 1.500 de dolari, dar, ulterior, designerul a oferit și variante produse în serie, mai ieftine.

Citește în continuare pe businessmagazin.ro.

Autor