După ce a analizat 126 de texte istorice, un cercetător a făcut o descoperire controversată
Se pare că această descoperire controversată a fost făcută după ce istoricul nu a găsit nicio frază care să menționeze numele Hristos în cele 126 de texte pe care le-a studiat și care provin din „epoca lui Iisus”, începând din secolul I e.n. și până în secolul al III-lea e.n.
Michael Paulkovich spune că Iisus este un personaj fictiv, inventat de credincioșii creștini pentru a crea un idol la care să se închine.
Teoria lui a fost publicată într-un articol apărut în Free Inquiry intitulat „The Fable of the Christ” („Fabula lui Hristos”), dar și într-o carte intitulată „No Meek Messiah”.
Atât în articol, cât și în carte, istoricul spune că a remarcat „absența dovezii care să ateste existența lui Iisus” în textele istorice.
El spune că descoperirea este surprinzătoare, în contextul „miracolelor globale și al presupusei faime mondiale” de care se bucura Iisus.
Cele 126 de texte studiate au fost redactate în timpul vieții lui Iisus sau imediat după aceea și, potrivit lui Michael Palkovich, autorii ar fi trebuit în mod sigur să fi auzit de celebrul Iisus – însă niciunul nu l-a menționat.
„Atunci când am analizat cele 126 de texte – scrise de autori care ar fi trebuit să fi auzit de Iisus, dar nu l-au menționat, precum Pavel, Marcion, Athenagoras și Matei, într-o tetralogie care i se opune lui Hristos, tăcerea din Qumran, Nazareth și Bethleem, poveștile contradictorii din Biblie, și multe alte mistere și omisiuni – a trebuit să ajung la concluzia că Iisus este un personaj mitologic”, a declarat istoricul.
„«Iisus din Nazareth» nu-i nimic mai mult decât o legendă urbană (sau deșertică), cel mai probabil rezultatul minților înfierbântate ale unor rabini evanghelici care, probabil, chiar au existat în realitate”, a mai spus acesta.
Dintre toate textele examinate, o singură carte conține numele lui Iisus – „Războaiele evreiești”, scrisă de istoricul roman Josephus Flavius în 95 e.n., însă el crede că acea poveste a fost inventată.
El afirmă că mențiunea care conține numele Iisus a fost adăugată ulterior de editori, nu de Josephus Flavius.
Chiar și în Biblie, spune Paulkovich, Pavel, considerat apostolul care a contribuit la răspândirea creștinismului, nu s-a referit niciodată la Iisus ca la o persoană reală.
„Pavel nu știe nimic despre Fecioara Maria, nu cunoaște locul în care s-a născut Iisus, nu-i cunoaște pe părinții lui, nici evenimentele din viața lui, miracolele, apostolii, trădarea, procesul și patimile lui îngrozitoare. Pavel nu știe nici unde nici când a trăit Iisus și consideră crucificarea lui drept o metaforă”, afirmă același istoric.
El mai spune că însăși „tăcerea” lui Iisus este revelatoare, întrucât acesta nu a scris cu mâna lui niciun document.
„Poate cea mai tulburătoare «tăcere» este aceea a legendarului super-salvator, Iisus, fiul Domnului, aparent trimis într-o misiune suicidară pentru a ne salva pe toți de noțiunea copilărească «păcatul lui Adam”, după cum ne învață romanii”, spune istoricul.
„Personajul Iisus este fantoma unui mic grup de personaje care nu au scris niciodată nimic. Așadar, adăugați încă o dovadă: cea de-a 127-a!”, a adăugat Michael Paulkovich.
„Milioane de oameni ar fi trebuit să audă despre «crucificarea» lui Iisus și de farmecul lui astral: armatele de morți reînviați și minunile meteorologice nu au fost descrise de niciun istoric, ci au apărut doar în scripturile îndoielnice mâzgălite la câteva decenii după aceea de către prostovani superstițioși”, a concluzionat istoricul.
Părerile sale sunt extrem de controversate, în contextul în care cei mai mulți dintre teologii creștini nu sprijină teoria potrivit căreia Iisus nu a existat niciodată.
Cei mai mulți dintre ei afirmă că Iisus a fost un evreu din Galileea care s-a născut între anii 7 î.e.n. și 4 î.e.n. și a murit între anii 30 e.n. și 36 e.n.
Teologii creștini mai spun că Iisus a fost botezat de Ioan Botezătorul și a fost crucificat din ordinul prefectului roman Pilat din Pont.