„În prima zi (sâmbătă) a fost un vând destul de puternic, iar unul dintre veliere, Teodora, și-a rupt catargul. În a doua zi, condițiile au fost perfecte, soare mai deloc, vânt de 20 km/h și valuri acceptabile”, a spus Lucian Mândruță de la Mediafax, care a participat la competiție cu velierul „Echipa Țiriac Auto Mercedes-Benz”, care a ieșit pe locul 10 în clasamentul general al celor două zile.
„Noi suntem o echipă de amatori care se schimbă la fiecare ediție și are ca misiune mai mult să promoveze frumusețea yahtingul în rândul participanților”, a menționat el.
Regata ZF Alpha Bank face parte din campionatul Samsung Romanian Cup.
De mai bine de cinci ani de zile, mai mulți pasionați de yahting încearcă să dezvolte o piață locală, în condițiile în care „practic România nu există pe harta din acest domeniu”, spune Mihai Marcu de la MedLife, care a dezvoltat o marină privată la Limanu, în care acum pot acosta 150 de ambarcațiuni de acest tip.
„Noi avem o ambarcațiune la 10.000 de locuitori, bulgarii au la 1.000, spaniolii au la 100, nemții și britanicii între 50 și 80, iar țările nordice la 3. Bulgarii sunt mult, mult înaintea noastră”, a menționat Marcu.
El menționează că în 2008 în România s-au vândut 30 de bărci, iar în 2013 o singură barcă. Mihai Marcu este importatorul Beneteau, cel mai mare producător european de acest tip pe piața românească.
„Cred că noi nu avem nici măcar un yaht adevărat care să fie înregistrat în România”, a adăugat el.
Deși pare un sport și un hobby costisitor, cu care românii mai mult intră în contact în vacanță în Grecia, yahtingul costă 2-3.000 de euro pe sezon, asta fără a lua în considerare costul pentru achiziția sau închirierea unei bărci/ velier.