Efectul fotografiilor personale publicate pe Facebook: „Gândiți-vă de două ori”
Publicarea cu regularitate a fotografiilor pe rețeaua de socializare Facebook, mai ales cele cu propria persoană, poate avea efecte negative asupra relațiilor din lumea reală, arată un studiu realizat de cercetătorii britanici, citat de huffingtonpost.com.
„Acest lucru este valabil pentru anumite grupuri de «amici» din afara cercului de prieteni apropiați și rude care nu reacționează foarte bine la pozele publicate de utilizatori cu propria persoană”, explică autorul studiului, cercetătorul David Houghton de la Universitatea scoțiană Heriot-Watt, într-o declarație de presă.
„Este important de reținut că informațiile pe care le distribuim pe pagina personală de Facebook sunt văzute nu doar de prietenii apropiați, ci de diferite categorii de persoane, cum ar fi parteneri de afaceri, colegi, familie și cunoscuți, fiecare grup înțelegând în mod diferit informația pe care o publicăm”, a mai declarat acesta.
Studiul a analizat diferite tipuri de fotografii (cu propria perosană, de la evenimente, cu familia, obiecte și animale) și felul în care acestea influențează fiecare tip de relație în parte (cu o rudă, cu partenerul de viață, cu prietenii apropiați, cu colegii și cu ceilalți prieteni de pe Facebook).
Pentru a evalua impactul fotografiilor asupra relațiilor sociale, 508 participanți au fost intervievați și reacțiilor lor au fost măsurate pe o scară care ține cont de două elemente – „sprijin” și „intimitate”.
Într-un e-mail trimis publicației The Huffington Post, David Houghton a definit „intimitatea” ca fiind „apropierea unui individ față de celălalt”, iar „sprijinul” l-a descris ca reprezentând „ajutorul reciproc pe care și l-ar oferi cei doi indivizi”.
„Creșterea numărului de postări și distribuirea pozelor cu tine însuți, indiferent de ținta de departajare a grupurilor, este considerată ca făcând parte din intimitate”, au notat cercetătorii britanici.
„Suntem de părere că oamenii trebuie să folosească rețelele de socializare și să se bucure de avantajele pe care acestea le aduc, pentru că se întâmplă multe lucruri amuzante acolo, dar trebuie să fim foarte atenți la ceea ce publicăm. Gândește-te de două ori, publică o singură dată”, a adăugat David Houghton.
Diana Parvulescu, diana.parvulescu@mediafax.ro