Prima pagină » Magazin » Examene INEDITE. Cursele cu ROBOȚI au ajuns să înlocuiască TESTELE clasice

Examene INEDITE. Cursele cu ROBOȚI au ajuns să înlocuiască TESTELE clasice

Examenul clasic înlocuit de curse cu roboți. Vezi cine a fost în spatele acestei idei inedite

Studenții anului IV de la Mecanică a Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” au avut ca sarcină pe parcursul semestrului nici mai mult, nici mai puțin decât să creeze niște roboți adevărați, iar în ziua examenului roboții au participat la o cursă.

Testul final i-a pus la încercare atât pe roboți, cât și pe studenți. Mașinăriile au trebuit să parcurgă un traseu marcat, să se poată orienta în spațiu și să ocolească obstacolele de pe traseu.

Curse cu roboți în loc de examen pentru studenții de la Robotică din Iași

Profesorul Ioan Doroftei, care predă disciplina Roboți Mobili, este creierul ideei inedite, Acesta a pus la dispoziția studenților componentele și materialele necesare pentru crearea roboților.

Profesorul le-a oferit motoare, roți, o placă de control, senzori și diverse drivere, toate necesare pentru a construi o platformă pe care se puteau deplasa roboții pe trasee predefinite.

„Am grupat studenții în șase echipe, am pus materialele la dispoziție, urmând să construiască o platformă ce trebuia prezentată într-un raport, dar și într-o competiție internă în cadrul grupei respective care a constat în două probe: urmărirea unei linii tip traseu viteză și un traseu de obstacole. Obstacolele au constat în intersecții, un sens giratoriu, întreruperea liniei de deplasare pe o distanță mare, dar care aveau în dreapta sau în stânga un perete ca robotul să poată urmări, folosind un senzor cu ultrasunete, spre exemplu, un perete acolo unde linia se întrerupe”, a spus profesorul Ioan Doroftei.

Cursele cu roboți pentru al doilea an la rând

Este pentru al doilea an consecutiv când profesorul Ioan Doroftei îi îndeamna pe studenți să susțină o astfel de examinare, explicând că a hotărât acest lucru pentru ca tinerii să poată lucra independent și să învețe mai bine.

„Majoritatea tinerilor se plâng de faptul că la multe discipline aplicațiile nu sunt foarte practice, se fac simulări pe calculatoare și așa mai departe. De aceea am decis să le dau ocazia să construiască ceva. Au avut libertate totală în a-și stabili platforma, algoritmul de control. În urma examenului am avut o discuție liberă cu ei și i-am întrebat cum cred că ar trebui să procedăm în anul următor și au spus că ar vrea să le acord mai multă libertate, să vină și ei cu idei, să nu fie aceeași temă pentru toți studenții și să își poată impune și ei creativitatea”, a mai adăugat profesorul ieșean.