Facebook a încheiat un acord de achiziție de la Microsoft a tehnologiei Atlas Solutions, o platformă prin care va putea măsura eficiența reclamelor plasate pe site-ul propriu și pe cele ale altor companii, relatează Financial Times.
Termenii acordului nu au fost dezvăluiți, dar prețul de cumpărare ar putea fi, potrivit unor informații, sub cel de peste 6 miliarde de dolari plătit de Microsoft pentru Atlas atunci când a preluat dezvoltatorul tehnologiei, compania AQuantive, în 2007.
Pentru Microsoft, vânzarea face parte din efortul de a scăpa de achiziția neperformantă a AQuantive. Anul trecut, Microsoft a șters aproape în totalitate valoarea comercială a achiziției.
Pentru Facebook însă această tehnologie este esențială pentru a dovedi furnizorilor de publicitate că postarea de reclame pe site-ul său va duce la creșterea vânzărilor.
„Advertiserii au cerut o măsurare mai bună a eficienței reclamelor. Achiziția Atlas ne permite să progresăm în această direcție”, a declarat Brian Boland, director de marketing la Facebook.
Principalul avantaj adus de tehnologia Atlas este că măsoară performanțele reclamelor pe Facebook comparativ cu reclamele similare postate pe alte site-uri.