În era rețelelor de socializare, tânăra generație a ajuns obișnuită să își facă publice cele mai intime detalii din viață în mediul online. Fotografii din relație, portrete de nuntă și de la absolvire ori informații despre noul loc de muncă sunt publicate pe rețelele de socializare, potrivit Columbia Business School. Unul dintre efectele surprinzătoare ale acestei deprinderi se observă în dieta user-ilor, mai nesănătoasă decât a celorlalte persoane, potrivit unui studiu recent.
„Până în prezent, nu s-au realizat studii care să arate cum este influențat comportamenul utilizatorului de rețele de socializare. De asemenea, nu a fost analizat impactul pe care aceste site-uri îl au asupra sentimentelor utilizatorilor, dar și asupra deciziilor pe care aceștia le iau atunci când nu sunt conectați la rețele de socializare”, a declarat profesorul Keith Wilcox.
Acesta, împreună cu Andrew Stephen, de la Universitatea din Pittsburgh, au realizat o serie de experimente pentru a vedea cum influențează accesarea site-urilor de socializare comportamentul utilizatorilor.
Una dintre cercetări arată că Facebook-ul are un impact destul de puternic asupra dietei. Mai concret, persoanele care obișnuiesc să socializeze în mediul online optează pentru preparate nesănătoase. Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au rugat un grup de persoane să stea cinci minute pe Facebook sau pe CNN. După expirarea timpului, oamenii de știință au oferit voluntarilor o gustare. Subiecții trebuiau să aleagă între o prăjitură și un baton de granola. Rezultatele au arătat că participanții care au ales să petreacă cele cinci minute pe Facebook au optat pentru gustarea nesănătoasă – respectiv prăjitura, în timp ce voluntarii care au „răsfoit” CNN-ul au optat pentru gustarea mai sănătoasă, adică batonul de granola.
Rețelele de socializare influențează și starea de spirit, mai arată datele experimentelor realizate la Universitatea de Pittsburgh. Astfel, persoanele care obișnuiesc să petreacă mai mult timp pe Facebook au declarat că au un respect de sine mai ridicat, spre deosebire de cei care alocă puțin timp rețelelor de socializare.
Un alt studiu arată că persoanele care stau pe Facebook nu își pot gestiona prea bine banii. Datele cercetării arată că dependenții de rețele de socializare au datorii și nu știu când trebuie să se oprească atunci când vine vorba de cheltuit banii.