Facebook dezvoltă o aplicație pentru smartphone-uri prin care coordonatele utilizatorilor vor fi urmărite, au declarat pentru Bloomberg două persoane care au cunoștințe legate de subiect.
Dezvoltarea aplicației care le va semnala utilizatorilor ce prieteni sunt în apropiere se înscrie în efortul companiei de a „ataca” piața dispozitivelor mobile, o sursă majoră de venituri din publicitate.
Facebook a raportat la sfârșitul anului trecut venituri de circa 306 milioane de dolari, 23% din total, din publicitatea pe platforme mobile.
Aplicația ce urmează să fie lansată la jumătatea lunii martie le permite utilizatorilor să-și găsească prietenii din apropiere, coordonatele fiind colectate chiar și când aplicația nu este activă, a precizat una dintre surse.
Facebook intenționează să-și majoreze portofoliul de aplicații destinate utilizatorilor care accesează rețeaua de socializare de pe dispozitivele mobile, numărul acestora depășind în prezent un miliard de persoane.
Cu ajutorul aplicației care reține coordonatele utilizatorilor, Facebook ar putea vinde publicitate „calibrată” pe obiceiurile zilnice ale consumatorilor.
Echipa care lucrează la dezvoltarea aplicației este condusă de Peter Deng, director de produs la Facebook, plecat în 2007 de la Google.
Din echipă mai fac parte ingineri de la Glancee, o companie specializată în urmărirea coordonatelor cumpărată de Facebook în mai, precum și experți de la Gowalla, o rețea de socializare bazată pe același principiu, achiziționată de Facebook la sfârșitul lui 2011.