Emisiunile vor fi difuzate de la orele 14:30, 18:45 și 21:10, la TVR 1, TVR HD, TVRi, TVR Moldova și online, pe TVR+.
De la 14:30 se dă startul transmisiunilor în direct din platoul TVR, cu Radu Tudor, alături de invitații săi. El este cel care va introduce telespectatorii în lumea lui Brâncuși, pornind din satul natal, Hobița, până în cele mai mari centre expoziționale din Paris sau New York. Viața, personalitatea și opera sculptorului Constantin Brâncuși vor fi ilustrate cu imagini inedite și mărturii emoționante, „ce ne conving, pe oricare dintre noi, că Brâncuși e al meu”, potrivit comunicatului TVR remis joi MEDIAFAX.
La 18:45 va avea loc la o dezbatere în direct, cu participarea a șase prestigioși oameni de cultură și specialiști în domeniu, dezbatere moderată de jurnalista TVR Irina Păcurariu.
Seara, de la ora 21:10, într-un talk-show care se va încheia aproape de miezul nopții, televiziunea va spune „Brâncuși e al meu” împreună cu oameni de cultură, persoane publice și specialiști, cum ar fi: actorii Victor Rebengiuc și Oana Pellea, ambii implicați în campania de strângere de fonduri pentru achiziționarea operei „Cumințenia Pământului”, celebrul sculptor Vlad Ciobanu, scriitorul și jurnalistul Florin Iaru, Petru Lucaci, președintele Uniunii Artiștilor Plastici din România, Grigore Leșe, păstrător al folclorului românesc și al valorilor tradiționale, violoncelistul Adrian Naidin, Matei Stîrcea Crăciun, specialist în studii de antropologie simbolică, precum și vedete TVR, între care Iuliana Tudor, Cornel Mihalache, Adelin Petrișor, Cătălin Ștefănescu.
Prin toate aceste programe ce evocă viața și opera marelui sculptor român, TVR își îndeplinește una dintre misiunile sale de onoare, aceea de a proteja operele de artă, pentru ca aceste valori naționale să rămână acasă – a transmis Televiziunea Română.
În cursul zilei de joi s-a comunicat public faptul că în cadrul campaniei de subscripție națională pentru achiziționarea sculpturii (campanie lansată în luna mai) au fost strânși în total 831.174 de euro. Peste două săptămâni campania se încheie, suma totală care trebuie strânsă fiind de șase milioane de euro