Compania Bruce Lee Enterprises, din California, a cărei șefă este Shannon Lee, și-a susținut, miercuri, cauza împotriva lanțului de fast-food Real Kungfu, într-un tribunal din Shanghai, solicitând ca această firmă alimentară să nu mai utilizeze imaginea și să plătească suplimentar 88.000 de yuani, pentru acoperirea cheltuielilor legale.
Totodată, ea a solicitat ca lanțul de fast-food din Guangzhou să dea explicații în care să evidențieze faptul că nu are nicio legătură cu Bruce Lee.
Real Kungfu, care vinde preparate chinezești, a fost fondată în 1990 și are puncte de vânzare în peste 57 de orașe chineze.
Logo-ul fast-food-ului ilustrează un bărbat îmbrăcat într-o haină galbenă cu mâneci lungi, al cărui aspect și poziție sunt asemănătoare cu Bruce Lee și faimoasa lui poziție de „pregătit să lovească”.
Compania Real Kungfu a sușinut, joi, pe contul său Weibo, joi, că a fost „derutată” de proces, întrucât a folosit acel logo în ultimii 15 ani și că, deși au existat unele probleme în trecut, utilizarea logo-ului a fost aprobată de autoritățile naționale.
China s-a angajat să îmbunătățească protecția drepturilor de proprietate intelectuală și să aplice sancțiuni mai dure în acest sens, acesta fiind unul dintre subiectele-cheie în războiul comercial al Beijingului cu Statele Unite.