Financial Times și-a anunțat intenția de a publica o ediție tipărită unică pe zi, valabilă în toată regiunile unde este distribuit acest ziar cu specific economic, pentru a se putea concentra mai bine asupra conținuturilor sale online, informează AFP.
„Proiectul nostru este de a lansa o ediție print unică, pentru toate regiunile, din primul semestru al anului 2014”, a scris redactorul-șef Lionel Barber, într-o notă trimisă miercuri angajaților cotidianului economic britanic.
Aceasta este consecința strategiei publicației de a da prioritate domeniului online, în condițiile în care abonamentele pentru acest tip de conținut depășesc cu 100.000 de unități abonamentele pentru ediția tipărită. Totodată, Barber spune că aceste modificări vor fi operate în condițiile în care tot mai mulți cititori preferă să citească conținuturile pe computer, tabletă și telefoane inteligente.
Astfel, cotidianul, deținut de compania Pearson, nu va mai publica multiplele sale ediții actualizate în funcție de orarele țărilor în care apare.
În prezent, Financial Times apare în cinci ediții: SUA, Marea Britanie, Europa, Orientul Mijlociu și Asia.
„Modificările vor avea impact asupra structurii redacției și a modului nostru de a face jurnalism”, a spus Barber.
Eventualele implicații asupra angajaților nu vor fi cunoscute decât „peste câteva luni”, a precizat un purtător de cuvânt al publicației.
Publicația Financial Times, ale cărei conținuturi online sunt disponibile numai pe bază de abonament, sărbătorește anul acesta 125 de ani de la înființare.