În jumătate de secol de activitate, agenția britanică însărcinată cu reglementarea standardelor în publicitate (ASA) a înregistrat peste 431.000 de plângeri, multe dintre ele soluționate prin interzicerea spoturilor sau afișelor publicitare considerate neconforme, informează Huffington Post.
Deși pare greu de crezut, printre reclamele controversate se numără, alături de cele cu mesaje violente, cele care promovează produse pentru femei precum parfumuri, creme, ciorapi, deodorant sau fond de ten. Iată câteva dintre acestea:
În luna februarie ASA a interzis acest afiș publicitar care promovează calendarul companiei aeriene Ryanair, pe motiv că are un conținut sexual prea explicit pentru a fi publicat în ziare.
În aceeași lună a fost interzisă reclama la L’Oréal Revitalift, pentru că „mesajul exagerează în mod intenționat calitățile produsului”, dând falsa impresie că tenul perfect al modelului nu a fost modificat pe calculator.
ASA a obligat, în noiembrie 2011, retragerea acestui afiș Marks & Spencer din vitrinele magazinelor sau din orice alt loc public, invocând conținutul cu tente sexuale și faptul că el poate fi văzut de copii.
Tot în noiembrie 2011 instituția britanică a interzis această reclamă la deodorantul Lynx, deoarece aceasta ar avea un conținut sexual, provocator și indecent în mod explicit.
Acest afiș a fost interzis la sfârșitul anului trecut, pe motiv că promovează un comportament social iresponsabil și periculos, precum acela de a sta pe o linie de cale ferată.
O reclamă la un parfum pentru femei care o avea ca imagine pe Dakota Fanning pe vremea când aceasta avea 17 ani, a fost interzisă, deoarece „sexualizează inocența”.
Acest afiș a fost interzis pe motiv că expune imaginea unui fotomodel subponderal, lansând un mesaj deformat și iresponsabil.
Un produs Lancome, având-o ca imagine pe Julia Roberts, a fost interzis din cauză că imaginea a fost prea mult retușată pe calculator.
O parte dintre reclamele brandului American Apparel au fost interzise în Marea Britanie, din cauza nudității excesive. Este și cazul afișului de mai jos, care a fost blamat pentru că „sexualizează imaginea inocenței”.
Citește și GALERIE FOTO. Cele mai controversate reclame ale secolului trecut. Ar fi interzise astăzi