Zilnic, prin fața ochilor noștri se perindă sute, dacă nu chiar mii de sigle. Pe unele le vedem atât de des încât nici măcar nu le mai remarcăm. Însă, în spatele fiecărei sigle se află, uneori, ani de muncă și milioane de dolari cheltuiți, pentru ca să transmită, în mod eficient, mesajul dorit, scrie Apropo.
Vezi lista completă aici
1. FedEx
Sigla (logo-ul) FedEx este, la nivel de bază, compusă din numele companiei. Și atunci, de ce această siglă „banală” a câștigat zeci de premii? Potrivit specialiștilor, este vorba despre utilizarea „spațiului negativ”.
În siglă, literele „E” și „x” sunt asfel poziționate încât spațiul dintre ele formează o săgeată. Munca de luni de zile depusă de designeri și crearea unui set nou de caractere au dat roade, sigla fiind aparent foarte eficientă la nivel subliminal. Chiar dacă foarte multă lume nu observă săgeata, sigla, în ansamblul ei este asociată cu viteza și eficiența.