General Motors revine după un an la publicitatea pe Facebook
General Motors (GM) revine la publicitatea pe Facebook, în cadrul unei strategii de marketing pe aplicații mobile, la un an după ce anunțase că renunță la promovarea pe cel mai mare serviciu de socializare online, provocând temeri că și alte companii vor proceda la fel, transmite Bloomberg.
Anunțurile publicitare ale GM pe aplicațiile mobile și site-ul Facebook vor promova automobilul subcompact Chevrolet Sonic, a anunțat grupul american.
Facebook a introdus noi instrumente și servicii pentru atragerea utilizatorilor și implicit a furnizorilor de publicitate.
Decizia GM din luna mai a anului trecut de a renunța la publicitatea pe Facebook a provocat temeri investitorilor că și alte companii mari vor proceda la fel. Revenirea General Motors scoate în evidență eforturile directorului general al Facebook, Mark Zuckerberg, de a atrage companiile să se promoveze pe serviciile mobile.
„Am discutat permanent cu GM în ultimele 12 luni și suntem încântați că a revenit la promovarea pe Facebook”, a declarat Adam Isserlis, purtător de cuvânt al Facebook.
Compania a lansat serviciul de publicitate mobilă în martie 2012, pentru a profita de numărul tot mai mare al utilizatorilor care îi accesează aplicațiile prin dispozitive wireless.
Peste 60% din cei 1,1 miliarde de membri folosesc serviciul Facebook prin internmediul smartphone-urilor și tabletelor.
La sfârșitul trimestrului al patrulea al anului trecut, 23% din veniturile din publicitate ale Facebook erau obținute prin aplicații mobile, față de 14% în trimestrul al treilea.
Totuși, Facebook este în urma Google, care ar putea atrage 57% din piața americană a publicității mobile, până în 2015, potrivit EMarketer.
Decizia GM „arată un lucru: Nimeni nu poate ignora Facebook”, a spus Thilo Koslowski, analist la compania de analiză a pieței Gartner.
În 2011, GM a cheltuit 10 milioane de dolari pentru publicitatea pe Facebook, a declarat anul trecut o sursă apropiată situației.