Giganții internetului, Apple, Google și Amazon, își dispută rolul pentru supremație în domeniul muzicii online, încercând să găsească noi soluții pentru a transforma platforma de „music streaming” într-una profitabilă, precizează Reuters.
La mai mult de un deceniu de la lansarea iPod-ului și „revoluția” cauzată de apariția smartphone-urilor, companiile Google, Amazon și Apple doresc să ocupe cea mai bună poziție în ceea ce privește „music streaming-ul”, în ciuda altor companii precum Pandora, care nu a reușit să realizeze până acum niciun profit din așa ceva.
Toți cei trei giganți web sunt de părere că serviciile de abonare pentru muzica din mediul online reprezintă o mișcare crucială în procesul de dezvoltare al acestei afaceri, care va fi strâns legată de piața de telefonie mobilă, segment în care loialitatea clienților este crucială pentru Google și Apple.
Compania Apple a purtat deja discuții cu casele de discuri pentru a introduce o opțiune de abonare pe iTunes, în timp ce Google va adăuga o astfel de opțiune pentru utilizatorii YouTube. Aceste modalități, unde clienții plătesc o sumă modică pentru o perioadă în care pot asculta muzică nelimitat, sunt relativ noi și cresc repede în popularitate, mai scrie sursa citată.
Muzica a constituit întotdeauna un element de bază în ceea ce privește caracteristicile telefoanelor, mai ales a modelelor apărute în ultimul timp pe piață. Deoarece tabletele și smartphone-urile sunt din ce în ce mai populare, companiile trebuie să-și schimbe puțin tactica pentu a nu-și pierde clienții.
Aproximativ 48% dintre utilizatorii de smartphone-uri ascultă muzică pe telefon, a patra cea mai populară activitate, după navigarea pe Internet, jocuri online și știri, potrivit unui studiu realizat luna trecută de ComScore.
„Muzica este un element strategic foarte important pentru o gamă foarte largă de dispozitive Samsung”, precizează Daren Tsui, director și co-fondator al serviciului de music streaming mSpot, cumpărat de Samsung anul trecut. (Maria Neagu)