Gilberto BENETTON, cofondator al celebrului brand de modă italian, a murit la 77 de ani
A murit Gilberto Benetton, la vârsta de 77 de ani. Informația a fost făcută publică luni seară, de compania de modă devenită celebră pentru colecțiile sale de tricotaje.
Gilberto și frații săi, Carlo – care a murit în această vară, la vârsta de 74 de ani -, Luciano și Giuliana, au înființat compania Benetton în 1965, transformând-o apoi într-un brand global.
Color is synonymous with Benetton. Rip #GilbertoBenetton
— Kevin Isaac (@nyawizzy) October 23, 2018
Campaniile de publicitate pentru colecțiile Benetton au devenit celebre și ele, stârnind uneori controverse, după ce au criticat stereotipuri religioase, rasiale și de gen. Campania „Fără ură” a promovat imagini prelucrate, cu lideri politici rivali, sărutându-se. Una dintre cele mai provocatoare reclame a fost cea în care papa Benedict al XVI-lea apare sărutând un imam, care a provocat furia Vaticanului, în timp ce mai multe grupuri de activiști au protestat la începutul anului față de o reclamă ce conținea imagini cu migranți în timp ce erau salvați.
Vaticanul a protestat în 2011 „față de utilizarea inacceptabilă a imaginii Sfântului Părinte, manipulată și instrumentalizată în cadrul unei campanii publicitare, în scopuri comerciale”.
„Este vorba de o gravă lipsă de respect la adresa Papei, de o ofensare a sentimentelor credincioșilor, de o demonstrație evidentă a felului în care pot fi încălcate, în publicitate, regulile elementare ale respectului față de oameni, cu scopul de a atrage atenția prin intermediul unor provocări”.
Campania United Colors of Benetton, denumită „UNHATE” („Fără ură”), a cuprins câteva săruturi fictive între politicieni de marcă – cancelarul german Angela Merkel și președintele francez Nicolas Sarkozy, premierul israelian Benjamin Netanyahu și președintele Autorității Palestiniene Mahmoud Abbas, președintele american Barack Obama și liderul venezuelean Hugo Chavez.
De-a lungul anilor, familia Benetton a devenit mai implicată în investiții financiare, prin holdingul Edizione, inclusiv în Autostrada SpA din Italia, ținta unor critici intense după prăbușirea unui pod, în august, la Genova, accident care a provocat 43 de decese.