GOOGLE DOODLE. Cine este în spatele LOGO-urilor INTERACTIVE văzute de sute de milioane de oameni

Publicat: 14 08. 2012, 21:55
Actualizat: 14 08. 2012, 21:55

BBC publică un material despre oamenii din spatele GOOGLE DOODLE, logo-urile interactive ale Google care celebrează diverse evenimente. În timpul JOCURILOR OLIMPICE 2012 de la Londra, Google a schimbat logo-ul în fiecare zi, dedicând câte un GOOGLE DOODLE pentru mai multe sporturi, cum ar fi fotbal, baschet, atletism sau gimnastică.

Primul Google Doodle

Logo-ul dedicat lui Gideon Sundback, unul dintre cele mai cunoscute

Doodle-ul dedicat lui Gustav Klimt a fost fost pictat manual

Primul GOOGLE DOODLE a apărut în 1998, fiind vorba despre un simplu omuleț desenat în spatele primei litere „O”. De atunci, au fost peste 1.000 de logo-uri interactive, unele dedicate unor evenimente cunoscute în întreaga lume (Jocurile Olimpice, Ziua Muncii), iar altele pentru comemorarea unor personalități marcante (cum ar fi inventatorul fermoarului, Gideon Sundback, sau prima femeie pilot care a traversat Atlanticul, Amelia Earhart).

Deși logo-urile GOOGLE DOODLE sunt văzute de sute de milioane de oameni, iar aceștia petrec minute bune interacționând cu ele, se cunosc foarte puține despre oamenii care le realizează. Aceștia formează o echipă mică, situată într-un birou din California și condusă de Ryan Germick. Directorul de creație spune că nu se gândește niciodată că operele sale sunt văzute de sute de milioane de oameni. „Din punctul meu de vedere, dacă reușesc să îmi fac colegii să râdă, înseamnă că mi-am făcut treaba”, spune Germick. El a precizat că nu se consideră artist sau designer, ci consideră că doodle-urile pe care le face se află „la granița dintre artă, divertisment, tehnologie și grafică”.

Două dintre logo-urile dedicate Jocurilor Olimpice Londra 2012

Doodle-ul dedicat compozitorului Robert Moog

Logo-ul Pac Man a ținut sute de milioane de oameni „ocupați”

Kris Hom, un alt membru al echipei care se ocupă de GOOGLE DOODLE, a explicat cum se aleg evenimentele celebrate sau omagiate în logo-urile interactive. El spune că este vorba despre un „proces democratic”, ideile fiind alese din interiorul echipei, de la restul angajaților Google sau de la public, prin intermediul sugestiilor trimise pe mail. Doodle-urile sunt desene realizate fie pe calculator, fie pe hârtie, fiind apoi scanate.

Tim Hill, de la agenția de branding The Brand Union, spune că îi plac Google Doodle-urile deoarece „încalcă toate regulile de branding”. „Una dintre convenții este ca brandul să rămână constant. Dar, fiindcă logo-ul Google este atât de cunoscut, a devenit ca un fel de wallpaper, iar un Doodle mai sparge monotonia”, explică Hill. „Alte branduri ar pierde rapid clienți dacă ar face ce face Google, dar ei au deja ceea ce vor: clienții pe pagina lor de căutări. Nu trebuie să vezi logo-ul Google ca să știi că ești pe pagina lor”, spune și consultantul de branding Lisa Downey Merriam.

VEZI MAI JOS UNELE DINTRE CELE MAI CUNOSCUTE ȘI APRECIATE GOOGLE DOODLE: