Google renunță la prima sa rețea de socializare
Orkut, prima rețea de socializare a companiei Google, a fost lansată în prima parte a lui 2004, în același an cu Facebook, care, în prezent, este cea mai populară rețea de socializare din lume.
Google, care deține cel mai popular motor de căutare din lume, a anunțat că, după închiderea Orkut, se va concentra pe celelalte proiecte ale companiei în domeniul platformelor de socializare.
Deși a confirmat că a fost populară în Brazilia și India, Google a refuzat să precizeze câți utilizatori a avut rețeaua de socializare Orkut la nivel internațional.
Potrivit Google, în ultimii zece ani, platformele YouTube, Blogger și Google+ (o altă rețea de socializare deținută de companie, lansată în 2011) s-au impus la nivel internațional, având utilizatori în toate colțurile lumii.
Google+ reprezintă cel mai ambițios proiect al Google în zona rețelelor de socializare și atacă direct Facebook.
Facebook a raportat 1,28 de miliarde de utilizatori activi la sfârșitul lunii martie, reprezentând aproape jumătate din populația conectată la internet la nivel global. La sfârșitul anului trecut, rețeaua de socializare raporta 1,23 de miliarde de utilizatori activi.
Pe de altă parte, potrivit Reuters, în luna octombrie 2013, oficiali ai Google declarau că 300 de milioane de utilizatori intră pe Google+ în fiecare lună.
Google Inc. este o corporație americană multinațională, care deține cel mai popular motor de căutare pe internet. Compania a fost fondată în 1998, de doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page și Sergey Brin.
Între timp, Google și-a diversificat portofoliul, printre serviciile oferite numărându-se Google Maps, Gmail, Google Earth, Google Chrome și rețeaua de socializare Google+. De asemenea, Google deține site-ul YouTube.