Google sărbătorește 17 ani de la înființare printr-un logo special
Astfel, noul logo este realizat sub forma unui desen, în care pe o masă apare un calculator pe desktopul căruia este deschisă prima pagină a Google. Deasupra calculatorului se află un coif de sărbătoare, iar în dreapta sa apar, printre alte obiecte, un pinguin și două baloane colorate.
De asemenea, internauții pot să trimită, prin intermediul unui buton special, logoul aniversar al Google spre a fi publicat pe rețelele de socializare Google+, Facebook și Twitter, dar și prin e-mail.
Google își modifică logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.
Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afișat pe prima pagină Google (www.google.ro), ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.
Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, a lansat în ultimii ani noi servicii pentru atragerea de noi utilizatori și venituri.
Fondat în 1998, de absolvenții Universității Stanford Larry Page și Sergey Brin, motorul de căutare Google este în prezent o companie activă pe toate marile piețe globale. Google are sediul central în Silicon Valley și birouri în America de Nord și de Sud, Europa și Asia.
În 1995, Larry Page și Sergey Brin se întâlnesc la Stanford. Larry, în vârstă de 22 de ani, absolvent al Universității Michigan, este interesat de universitate, iar Sergey, în vârstă de 21 de ani, este desemnat să îi servească ca ghid. După spusele unora, prima oară când s-au întâlnit, cei doi se contraziceau în aproape toate privințele.
În 1996, Larry și Sergey, care acum sunt licențiați în informatică la Stanford, încep să colaboreze la dezvoltarea unui motor de căutare numit BackRub. BackRub va funcționa pe serverele de la Stanford timp de peste un an, până ajunge să ocupe prea multă lățime de bandă și nu mai este potrivit pentru universitate.
Un an mai târziu, în 1997, Larry și Sergey decid că motorul de căutare BackRub are nevoie de un nou nume. După o perioadă de gândire, aleg numele Google – un joc de cuvinte pornind de la „googol”, un termen matematic pentru numărul reprezentat de cifra 1 urmată de 100 de zerouri. Utilizarea acestui termen întruchipează misiunea lor de a organiza o cantitate aparent infinită de informații de pe web.
În august 1998, cofondatorul companiei Sun, Andy Bechtolsheim, scrie un cec în valoare de 100.000 de dolari pentru o entitate care încă nu există: o companie numită Google Inc.
În luna septembrie a aceluiași an, Google își amenajează spațiul de lucru în garajul lui Susan Wojcicki, la adresa 232 Santa Margarita, Menlo Park. Google solicită înregistrarea în California pe 4 septembrie. La scurt timp, Larry și Sergey deschid un cont bancar pentru compania nou înființată și depun cecul primit de la Andy Bechtolsheim.
Ulterior, Larry și Sergey îl cooptează pe Craig Silverstein ca primul lor angajat; acesta este un coleg de la Facultatea de Informatică Stanford.
În decembrie 1998, PC Magazine scria că Google „are un dar neobișnuit de a afișa rezultate extrem de relevante” și recunoaște Google ca fiind motorul de căutare preferat în clasamentul Top 100 Web Sites (Top 100 de site-uri web) pentru 1998.
În februarie 1999, sediul din garaj devine neîncăpător, astfel că Google se mută în casă nouă la 165 University Avenue în Palo Alto, având numai 8 angajați.
De atunci, Google a început dezvoltarea la nivel internațional, lansând din ce în se mai multe servicii și produse. În octombrie 2006, Google a anunțat achiziționarea site-ului de partajare video YouTube.
În ianuarie 2011, Google a anunțat că Larry Page va deveni director executiv începând din aprilie 2011, iar Eric Schmidt – președinte executiv.
În ianuarie 2012, Google a devenit prima companie importantă de servicii de internet care a obținut certificarea ISO 14001 și OHSAS 18001 pentru toate centrele de date deținute care funcționează în SUA, pentru standarde înalte în ceea ce privește managementul mediului și siguranța forței de muncă.
Potrivit clasamentului Brand Z realizat de WPP și Millward Brown, publicat în mai 2015, Google se situează pe poziția a doua a celor mai valoroase branduri din lume (după Apple), fiind evaluat la 174 de miliarde de dolari.
În ultima perioadă, Google investește tot mai mult în sectoare străine de activitatea de bază, de IT, publicitate online și servicii pe internet. Fondul de capital de risc al grupului, Google Ventures, a investit deja în mai multe companii din domeniul sănătății. Printr-o divizie de cercetare, compania este implicată și în dezvoltarea de ochelari computerizați și sisteme de navigație autonomă pentru automobile.
În luna august a acestui an, Google Inc a format un nou conglomerat, Alphabet Inc, care urmează să încorporeze unitățile tot mai diversificate de afaceri și de investiții, ce aduc totuși mai puțin profit imediat decât motorul de căutare pe internet. Larry Page, cofondatorul și directorul general al Google, a anunțat atunci că Alphabet este o „colecție de companii”, în care Google este cea mai mare dintre ele.
Între actualele filiale ale Google se află Google Maps, YouTube, browserul și sistemul de operare Chrome și Android. Din Alphabet vor face parte, în mod separat, filialele axate asupra sănătății Calico și Life Sciences, alături de Google Ventures, Google Capital, Google X, Google Photos, Google Now și altele.
De asemenea, odată cu transformarea celebrului motor de căutare într-o filială a noii entități, Alphabet va fi condusă de către Larry Page.
Pe de altă parte, Google a deschis, pe 1 noiembrie 2010, un birou în București, echipa din România fiind coordonată de Dan Bulucea.