Grupul japonez Suntory a preluat producătorul whisky-ului Jim Beam, pentru 13,6 miliarde de dolari

Publicat: 14 01. 2014, 10:57
Actualizat: 31 07. 2014, 15:25
Grupul japonez Suntory Holdings a preluat compania americană Beam, producătorul whisky-ului Jim Beam, pentru 13,6 miliarde dolari în cash, după o revenire puternică în ultimul deceniu a bourbon-ului american, care a ajuns în 2012 la cea mai ridicată producție din 1973, potrivit Wall Street Journal.

Grupul japonez Suntory Holdings a preluat compania americană Beam, producătorul whisky-ului Jim Beam, pentru 13,6 miliarde dolari în cash, după o revenire puternică în ultimul deceniu a bourbon-ului american, care a ajuns în 2012 la cea mai ridicată producție din 1973, potrivit Wall Street Journal.

Beam Inc. mai deține mărcile de bourbon Maker’s Mark și Knob Creek și este al doilea mare producător de whisky american, după Brown-Forman Corp., care produce printre altele Jack Daniel’s și vodca Finlandia.

Producătorul de bere și băuturi răcoritoare Suntory este în prezent pe locul 15 în lume după vânzările de băuturi alcoolice.

După perfectarea tranzacției, grupul japonez va urca pe poziția a treia, după Diageo (Marea Britanie) și Pernod Ricard (Franța). Afacere de familie, Suntory a fost fondată în 1899 la Osaka, unde are sediul și în prezent.

Beam este în prezent numărul 4 la nivel global, cu vânzări anual de aproape 2,5 miliarde de dolari.

Incluzând datoriile asumate de Suntory odată cu preluarea Beam, valoarea tranzacției se ridică la 16 miliarde de dolari.

Compania este bine poziționată pentru a profita de pe urma revenirii în forță a whisky-ului american tradițional de Kentucky. Preferințele consumatorilor se schimbă, pe măsură ce mulți renunță la alcoolul alb, vodca, cea mai bine vândută tărie din SUA, și se reorientează către băuturi colorate, cu tradiție.

Producția de bourbon din SUA a crescut în 2012 la peste un milion de barili, cel mai ridicat nivel din ultimii 40 de ani. Distileriile au investit aproximativ 300 milioane de dolari în ultimii trei ani pentru creșterea capacității.

Whisky-ul nord-american – bourbon, de Tennessee și canadian – a generat în perioada noiembrie 2012 – octombrie 2013 mai mult de jumătate din creșterea pieței de tărie din SUA, evaluată la 21 miliarde de dolari, potrivit companiei de cercetare de piață Nielsen.

Beam se laudă cu o istorie de peste două secole: Jacob Beam a vândut primul butoi de whisky în 1795, urmat de șapte generații de maeștri distilatori. James „Jim” Beam a repornit oficial producția după ridicarea Prohibiției în 1933.