Proiectul de a lansa în spațiu celebra pisică albă cu fundă roșie fabricată de compania Sanrio este sprijinit de premierul japonez Shinzo Abe.
O pisică Hello Kitty, cu înălțimea de 4 centimetri, a fost plasată la bordul satelitului Hodoyoshi-3. Figurina a fost plasată lângă un hublou și „privește” spre Terra, au precizat reprezentanții companiei Sanrio în această săptămână.
Satelitul, care are dimensiunile unui coș de gunoi puțin mai mare, a fost conceput de cercetătorii japonezi în cadrul unui program de 40 de milioane de dolari finanțat de Ministerul educației și științelor din Japonia.
Scopul este acela de a convinge tot mai multe companii private să colaboreze cu producătorii de sateliți, a spus Toshiki Tanaka, coordonatorul acestui proiect dezvoltat de Centrul pentru nano-sateliți de la Universitatea din Tokyo.
Inițiatorii proiectului au ales compania Sanrio în calitate de prim partener privat al lor după ce au ajuns la concluzia că acest parteneriat ar putea să îi determine pe numeroșii fani ai pisicuței Hello Kitty să devină interesați de proiectele spațiale.
Proiectul spațial Hello Kitty, lansat în iunie, a reprezentat o piatră de încercare pentru dezvoltatorii de sateliți din Tokyo. Cercetătorii niponi au trebuit să manevreze satelitul cu mare atenție în ultimele două luni, pentru ca acesta să fie orientat pe direcția corectă atunci când erau realizate fotografii cu Hello Kitty ce aveau Terra ca imagine de fundal. De asemenea, ei au folosit o vopsea specială pentru a o proteja pe Hello Kitty de razele ultraviolete, radiațiile cosmice și efectele nocive ale vidului spațial.
Compania Sanrio a cerut fanilor să îi expedieze mesaje de maximum 180 de caractere pe care Hello Kitty urma să le transmită apoi din spațiu prietenilor și familiilor expeditorilor. Compania niponă a primit 100 de mesaje în prima zi după acel anunț.
Hello Kitty, care împlinește 40 de ani de existență în 2014, este cel mai popular personaj creat de compania Sanrio. Celebra pisică a devenit un simbol al culturii japoneze „kawaii”, termen ce înseamnă „drăguț”, și este folosită pentru a promova o gamă vastă de produse în Japonia, de la jucării din pluș și până la avioane.